Doften av nybakade muffins


Letar sig igenom lägenheten. Mamma är här och hälsar på och bestämde sig för att ta vara på några ägg som började bli utgångna. Jag som inte riktigt gillar att ha massa fika hemma (hur konstigt det nu än låter) och nu luktar det så där farligt gott så att man hade kunnat gräva i sig en halv plåt. Och andra sidan så är det just när det är nybakat som det är svårast. I frysen är det inte alls lika tilltalande så vi får skynda oss med packeteringen hihi.

Muffins


Mitt i baket steks det nu även plättar så det är många järn i elden. Jag har hunnit städa igenom skafferiet en snabbsväng också då det näst intill rasade ut grejer när man öppnade dörren. Men nu är det problemet löst och jag kan nu mer faktiskt se vad som finns där inne.

Men nu tillbaka till mamma. Sedan blir det lunch när Emilio vaknar. På återseende!




Kommentarer
Postat av: Lisa - mamma till Knut

Vad gott med nybakat!! :D det är ju alltid godast när det är nybakat och jag håller med om det där med frysen, alltid bäst att frysa ner det snabbt annars finns det inget att frysa ner ;D så är iaf hos oss ;D



Det gör inget om det börjar vräka ner snö, jag tycker ju om snön och vill ha mkt så att man kan köra mkt skoter :D och det måste ju bara komma snö till första advent!



Jag misstänkte att du inte skulle orka med det, det är ju några timmar att sitta stilla, även om det blir pauser mellan filmerna. Så jag ville inte fråga. Men jag funderade, beroende på hur tidigt jag kan ta mig till luleå, om jag kanske kunde komma förbi och säga hej innan jag hämtar Andreas? Men som sagt, det beror på när mamma kan ta Knut och jag tar mig iväg till lule :)

2011-11-10 @ 19:40:33
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!