Håll tummarna


Att det inte tänker börja jävlas igen. Jag tycker att jag har gjort mitt när det gäller eventuella havandeskapsförgiftningar och sjukhusvistelser.

Blodtryck

Igår var jag på koll på MVC igen och en ny blodtrycksserie togs. Första mätningen visade ett lätt förhöjt tryck, andra alldelens för högt och sista efter att ha legat och vilat landade på ett gränstryck. Jag hade sämre blodvärde än tidigare, 1 g äggvita i urinen, fortsatt hög puls och bebisen var något mer stressad igen.

Jag berättade att jag ofta vaknar med huvudvärk och att vätskan har börjat komma smygandes vilket hon tyckte sig kunna se då jag blivit rundare i ansiktet. Och ja det stämmer. Jag undviker helst att se efter då jag absolut inte gillar det jag ser. Känner mig bara tjock och illa till mods. Det räcker att fingrarna känns som korvar mellan varven och att jag inte kan ha min förlovningsring längre.

Jag tror hon såg dagens besök som en varningsklocka då hon hedanefter vill boka in tätare koller. Så som sagt- håll tummarna!

v 35 (34+4)
Bebisen hjärtljud: 150-170 slag/min
Blodvärde: 113
Sf-mått: 34cm




Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej fin blogg:)

2011-11-01 @ 22:14:33
URL: http://hannathelarsson.blogg.se/
Postat av: Sara

Håller både tummar och tår att det inte blir sämre.

2011-11-02 @ 11:31:45
Postat av: Maria

Ja Bambii verkar då verkligen trivas faktiskt, de känns väldigt bra där :)

I helgen har ja jobbat mest, svängde förbi en fest på lördagkvällen slutade 20.30 så tänkte stanna till på vägen hem som sen visade sig vara till typ två tre på natten ;)

Själv då, gjort i helgen?



Oj ja hoppas du slipper allt krångel och att de blir bra med graviditeten.

2011-11-02 @ 19:16:36
URL: http://mandraiin.bloggplatsen.se
Postat av: Debbie- Mamma till Maximilian & Liten i magen

Vad roligt! :) Låter inte något vidare med den förlossningen du hade sist. Hoppas denna gången går bättre. Min gick ju jättebra och snabbt förra gången så därför känner jag att den kommer bli katastrof denna gången!

Ja, tänk om ändå luckan på magen kunde uppfinnas! Vad enkelt och smärtfritt det hade blivit! :)

vilket datum har du BF?



Får hoppas du mår bättre snart och att det inte är havandeskapsförgiftning!

2011-11-02 @ 20:38:47
URL: http://deborapersson.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!