Rugguggla


Otrevliga människor möter man överallt men varför har man en tendens att stöta på dom där man helst hade sluppit?

I går var vi till Sunderbyn för ett tilläggsultraljud. Jag såg kvinnan på håll när hon kom gåendes och skulle ropa upp oss och tänkte för mig själv att ja henne har vi aldrig träffat förut för träffat många har vi sannerligen gjort.


Rugguggla

Tro det eller ej men det är ganska likt och vem hade inte kommit ihåg det facet?


Hon ropade upp mig och efter det vanliga handslaget gick vi in till undersökningsrummet. Där lade jag mig ner och redan då hade jag fått känslan av att hon var så där falskt trevlig.

Hon förde ultraljudsdosan över magen och livmodern och bebisens huvud dök upp på skärmen. Bebisen var väl det jag egentligen var mest intresserad utav men vi var ju faktiskt där för att kolla läget på moderkakan.

-Ja den ligger ju väldigt lågt i framvägg säger hon men det här ska nog kanske gå bra. Kanske tänkte jag och frågade vad hon menade? Hon tittade lite till och sa sedan att hon inte trodde att moderkakan skulle påverka en vaginal förlossning och att huvudet skulle kunna passera. Okej men vad bra utbrister P bredvid mig. Det är ju det du har velat veta så att man inte åker in till förlossningen och inte vet säkert. Inge mer med det. Men då skulle ni ha hört.

Kvinnan mer eller mindre hoppade på honom för hur han just hade uttryckt sig och använt ordet säkert. För säker kunde man ju minsann ALDRIG vara. Nä sa P det förstår jag ju att det var inte riktigt så jag menade men det var redan försent. Predikan var igång. Hon bara fortsatte att spotta ur sig om att si och så var det och att man ALDRIG kunde vara säker. ALDRIG! Herregud vad var hennes problem?

Som om det inte räckte så började hon dra upp olika senarion för P om hur jag minsann kunde ramla i en trappa. Risken var visserligen inte så stor men man kunde aldrig vara SÄKER. Man kunde heller aldrig vara SÄKER på att vi inte skulle krocka på vägen hem. Jag menar hallå? Vart var maskeringstejpen när man behövde den för nu började man verkligen bli irriterad.

Slutligen innan vi gick så avslutade hon samtalet med en brett äckligt leende och sa- Ja men då är ni så hemskt välkomma tillbaka, vi väntar på er och så gick hon. Det enda jag kunde tänka på var att om hon visar sitt nylle när det väl är dags lär jag förmodligen explodera.

Utanför dörrarna började jag och P ventilera oss och kunde inte släppa det förän vi var hemma. Jäkla kärring! P hade blivit så arg när hon började säga att jag kanske skulle ramla i en trappa. Varför ens säga en sån sak? Risken må vara liten att snubbla på en trottoarkant också men det lyckades jag ju faktiskt göra när jag väntade Emilio. http://sandrazzz.blogg.se/2010/may/valborgs-2010-ett-fritt-fall.html Saker händer och det är ingenting man kan styra över. Men kom för guds skull ihåg att aldrig använda ordet SÄKER.

Onödigt tjafs säger jag bara..!




Kommentarer
Postat av: Anonym

Men shit vilken knäpp kvinna..? Man kan verkligen undra vad hon hade för problem

2011-10-14 @ 12:41:11
Postat av: Carro, mamma till Neo

Men vilken k*rring.. oj vad arg jag hade blivit!!



Jo jag tycker också det var dåligt att dom inte sagt något.. Förhoppningsvis så kläcker dom ut sig sånt i framtiden.. =/

2011-10-14 @ 14:55:08
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/
Postat av: Sofia

Men vilken knäpp kvinna!!? Hon måste minst sagt ha vaknat på fel sida. Man kan verkligen bli arg på sånt där

2011-10-15 @ 11:22:05
Postat av: Lisa - mamma till Knut

Jo nästa gång åker sängen med, för säkerhetsskull :D näe det var plusgrader hela vägen hem och idag har Andreas bytt till vinterdäck :)

2011-10-16 @ 00:39:25
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!