Feberfritt

 
Igår var Carisma piggare, forfarande väldigt famnig men gjorde ändå sina egna små upptåg då och då under dagen. Det var första feberfria dagen på gud vet när i det här huset så nu hoppas jag verkligen att det förblir så och att vi får vara pigga, krya och glada under jul.
 
På morgon var inget undantag när Carisma vaknade och lade i högsta växeln direkt. Ja, hon hinner knappt slå upp ögonen innan hon är igång och det är fruktansvärt jobbigt att vakna upp till varje morgon och tro inte att det hjälper att lyfta över henne till våran säng utan hon skriker lika mycket där. Hon ger inte upp utan hon ska upp DIREKT och kan till och med vissa mornar tjura en stund efter det också. Som på morgon till exempel då hon gnäller och grinar fortfarande, över en timme senare :( Jag förstår inte varför hon inte bara kan vakna upp glad och pratandes någon gång..? Hon är ju fortfarande jätte trött men vaknar ändå. (Våra älskade gannar hjälper knappast till) Visst har det hänt att hon vaknat upp glad men jag skojar inte när jag säger att det går att räkna på två händer och det under ett års tid. Suck! Det här med sömn vet vi nog alla vid det här laget aldrig har varit hennes grej vare sig det gäller dagtid eller att vakna upp utsövd på morgonen men det börjar vara väldigt påfrestande. Ja nu fick jag klaga lite också.
 
Nu tillbaka till soffan och mys med Emilio. På återseende!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja, nu är det inte länge kvar! Förhoppningsvis håller den sig innanför tills efter tolvslaget i morgon. Sen får den mer än gärna komma på en gång! :) Julen har varit lugn, massor med mat och klappar! Själv? Har ni fått vara friska?

2012-12-30 @ 14:12:20
URL: http://enanna.devote.se
Postat av: Anne-Marie

Grattis på födelsedagen!!

Anne-Marie

2012-12-31 @ 23:51:34
Postat av: Angeliqa

Hej Sandra! Grattis till dina fina barn, jättesöta verkligen!
Jag kom o tänka på dig på nyår och jag ringde för att gratta dig, men du svarade inte, du har väl antagligen bytt nummer sen gymnasiet.

ville bara säga hej.
pussokram Angeliqa

2013-01-20 @ 15:31:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!