Julstök

 
Känner mig ganska trött på morgon. Kanske är det gårdagens julstök som gör sig påmind? Vi hade egentligen tänkt vänta tills på söndag men så bestämde vi oss för att göra ett ryck igår eftermiddag istället eftersom P jobbar idag och för att helt enkelt ha det klart till första advent. Det återstår bara lite småfix men städat är det med stort S och gardiner och ljuskällor är på sin plats. Mysigt! Nu kan julstämningen få infinna sig :)
 
Emilio var lite frågande när han steg upp från sin s.k. vila. Vi misstänker att han inte hade sovit något men inne på sitt rum hade han ju varit så när han öppnade dörren stod soffan framskjuten mitt på golvet, fönstren var tomma och grejer var upplyfta från golvet. Vi förklarade för honom att vi skulle göra julfint och han skulle genast hjälpa till. Jag surrade på om julen och så frågade jag honom dumt nog om han vet vem som kommer på julafton.... Vad tänkte jag? hehe. Därefter pratade han BARA på om tomten hela eftermiddagen och kvällen, pekade och tittade ut genom fönstren utifall att den där skäggige mannen eventuellt skulle stå där. Nej, nej, nej sa vi att han kommer inte nu, det är länge kvar men det var redan försent. Ordet tomte hoppade ur munnen på honom med si sådär 10 sekunders mellanrum men det var samtidigt med skräckblandad förtjusning då han hann med att grina en sväng också då han inte ville att tomten skulle komma. Vem har sagt att det är lätt att vara liten, nyfiken, spänd och lite rädd på samma gång? 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!