Och så var febern tillbaka

 
Stackars Emilio har verkligen varit hängig dessa dagar. Vi har aldrig sett honom så här tidigare och den ena alvedonen har avlöst den andra :( Han har knappt ätit någonting och han har bara sovit eller sett ut som att han ska falla ihop när han varit vaken stackarn. Feberyrat på nätterna och haft det allmänt jobbigt.
 
Men så under gårdagen började vi märka att han blev piggare då han för första gången på hela veckan orkade med att kivas med lillasyster och faktiskt åt litegrand vilket vi såg som ett tydligt friskhetstecken och tänkte äntligen..!
 
Idag har han också varit pigg och han var ut en stund när P skottade lite snö men så ikväll så blev han allt mer hängig igen, åt inte upp sin mat och började klaga på att han frös och mycket riktigt så är febern tillbaka och han tempade snudd på 40 igen :( Så här i efterhand känns så det jätte dumt att vi inte tempade honom på morgon för att verkligen veta säkert om han var feberfri men då han inte alls kändes varm och var allmänt pigg och glad så kändes det inte nödvändigt. Man besparar ju gärna dom där tempningarna om det går då det kanske inte är något som han blir överlycklig över.
 
Jag tyckte så synd om honom ikväll och fick självklart dåligt samvete för att vi låtit honom både vara ute och åka iväg med bilen en sväng :(
 
Vi ringde och rådfrågade 1177 tidigare och där sa dom att dom ville ha in honom i morgon om han har fortsatt hög feber när han har haft det så länge. Förhoppningsvis slipper vi men någonting stämmer ju inte. Huvudsaken att han får bli frisk snart. Håll tummarna för en lugn natt!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!