7 dagar efter vaccin


Kom febern som ett brev på posten. Vi märkte redan igårkväll att gossen inte riktigt var sig själv då han var famnigare än vanligt och farmor och farfar som vanligtvis brukar vara roliga filurer inte riktigt dög. Under gårkvällen och natten har han vaknat upp och varit ledsen och ynklig och har inte riktigt velat somna om. På morgon bekräftades mina misstankar om att någonting var på gång då det var en rödrosig kille, varm som en kamin som lyftes upp i famnen. Det är helt enkelt inte meningen att han ska slippa undan biverkningar från vare sig den ena eller andra sprutan.

Det fick bli Disney Junior och lellemys i soffan vid uppstigning och där sitter vi än. Händige Manny, Djungelhjul och Musses Klubbhus är bla avklarade. Nu lilla sjöjungfrun. På återseende!


Update:
Vi har verkligen en hängig kille här. Har inte tagit oss ur soffan förän nu. Emilio har sovit i min famn i omgångar och däremellan knappt orkat rör sig. Det enda som har fått honom att reagera är när Carisma har gråtit. Han bryr sig verkligen om sin lilla syster. Vår matglada kille tackade till och med nej till lunch..? Blev välling igen. Nu sitter han vid köksbordet och han har fått lite ost och mjölk...går väl så där vilket i vanliga fall bara skulle säga slurp. Mammas lilla älskling




Kommentarer
Postat av: Anna&Edvin

Men åå stackaren :( Hoppas han slipper vara febrig lika länge som Edvin...

Disneychannel går ju varm här varje morgon. Händige Manny och specialagent Oso står man ju ut med...med detta artattack??? Blir galen på hans röst. Haha.

2012-02-03 @ 12:22:00
Postat av: Karro

Stackars liten :( Hoppas att han blivit lite piggare

2012-02-03 @ 19:56:55
Postat av: Debbie- Mamma till 2 Prinsar ♥

Usch inte roligt när de är dåliga! Får hoppas han blir bra snart! Feber är aldrig roligt! Hoppas ni får en trevlig helg ändå! :)

2012-02-03 @ 20:24:25
URL: http://deborapersson.bloggplatsen.se/
Postat av: Lisa - mamma till Knut & gravid med nr 2

Men stackarn! =/ hoppas att natten går bra och att han är piggare imorgon!



Jaa det där med bara en suflett fattar jag inte riktigt! Jag har ju spanat in Teutonias syskonvagn, men det är ju bara en suflett på den! Det är väldigt synd då jag gillar den mkt =/ fast Andreas tycker att man kan bara ha en suflett, att det inte spelar så stor roll. Men tänk om bäbisen ska sova och Knut vara vaken i sommar, då måste man ju ha varsin suflett :P



Jo nu jäkla äre kallt! När jag kom hem vare nu -30 grader! KALLT!

2012-02-03 @ 23:10:58
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!