Magsjukan is in the house

 
Det värsta utav det värsta enligt mamman i huset. Ni som inte redan vet så har jag, ja, ska vi kalla det en magsjukeskräck utav dess like. En skräck som jag egentligen alltid har haft, både när det gäller mig själv och andra men just första magsjukan för något utav barnen, i det här fallet Emilio, än så länge har varit en STOR fasa. Att jag blir inbillningssjuk är lindrigt uttryckt. Ni skulle tycka att jag var helknäpp om jag började skriva allt här men det kan inte hjälpas. Jag gör mitt bästa att inte visa något för honom men det är P som får ta det största lasset för jag klarar bara inte utav det. Löjligt men sant så jag känner mig väl inte som någon vidare mamma ikväll. Det är hemskt och det är inte bara Emilio som är ledsen.
 
Jag har just satt mig i soffan efter en runda med skurmoppen. På stången för duschdrapperiet hänger diverse först nerspydda och därefter uppsköljda sängkläder, pyjamaser, handdukar osv. Usch och fy! Jag bara väntar på vem som är näst på tur.
 
Nu är det dags igen. Stackars liten börjar vara trött :( Det kommer nog bli en sen kväll/natt
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna T

URCH och FY! Hoppas det går över snabbt och att ni andra inte blir sjuka!

2012-10-11 @ 08:53:50
Postat av: Lisa - mamma till Knut & Agnes

Usch =/ stackarn! Hoppas att det går över fort och att ni får lite sömn där hemma!

Funderar på att nästa vecka fara till Luleå och hämta Andreas från jobbet! Han har haft bilen hela den här veckan och mycket förra veckan, så jag har aldrig någon möjlighet att komma till Luleå. Men kanske nästa vecka och då kanske på måndag funderade jag :D

2012-10-11 @ 09:15:03
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!