Torsdag

 
Idag var sista lämningen på dagis för den här veckan. Emilio har blivit lika ledsen som förra veckan bortsett ifrån i onsdags då han började gråta innan vi ens hann in... Usch! Kan det inte bara gå över...snart.. Väldigt snart!
 
I tisdags laddade jag upp frysen med lite mer barnmat. Den här gången blev det lax med dill, morätter, purjolök och ärtor. Ja och lite andra kryddor förståss. Kombinationen av en helt ny smak och grövre konsistens tyckte lilldamen var så där som gjorde både den ena och andra grimagen. Igår däremot tyckte hon att mamma hade lagat riktigt god mat då hon fick äta det till middag :)
 
Vidare så har det varit en hel del planerande och fixande till ett dessert table som jag ska göra tills nästa helg. En hel del jobb men samtidigt väldigt kul. Helgen efter ska jag göra ytterligare en tårta till lille Wilgot som fyller 4 år så där är det också dags att börja klura lite. Önskemål på tema är Supermario.
 
Idag är P ledig så det blir lite hemmafix under förmiddagen och efter lunch ska vi eventuellt åka iväg och kika på ett nytt skötbord då vårat måste ut då det har trängt in fukt i benen. Ingen utgift som jag kände mig särskillt sugen på men som tyvärr är nödvändig då det inte känns aktuellt att ställa sig utan. Småtrollen lär inte bli blöjfria över natten precis. Men nog om det.
 
Dags att sätta punkt. Ha en bra dag!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lisa - mamma till Knut & Agnes

Håll ut! Det kommer att gå över! Pratar ni något om dagis hemma med honom? Typ att dagis är kul och sånt? I sommar när jag promenerat så har jag pekat på Knuts dagis och sagt att där ska han vara sen och att det är kul och lite sånt. Så den morgon då han skulle börja hade han väldigt mkt spring i bena och ville fort fort fort till dagis :)

Hahaa ja nog hade Agnes behöva säga åt Carisma hur man gör på morgonen! ;) men det är ju itne säkert att hon alltid sover länge på morgorna, men så länge hon göre är det bara att njuta :D men behöver Carisma äta kl 05 eller äre bara av vana? Ni kanske ska testa när Petter är ledig, att vara tjuriga och inte ge henne något kl 05, utan bara ge henne tutten. Men ni måste nog vara båda två hemma, så att den ena får sova och den andra tjuras och sen när man stiger upp, får den som tjurats sova xtra på morgonen eller under dagen. För jag förstår att det är jobbigt att behöva kliva upp och göra i ordning 05-målet varje morgon! Jag behöver ju bara dra fram ett bröst om Agnes ska äta på natten, det är ju väldigt mkt enklare.

Ni är inte påväg till Kalix ngn dag? :D nästa vecka får jag börja ha bilen igen, för då åker Anderas med hans pappa till jobbet. Så då kan vi alltid planera in ngn dag att komma till Lule :D

2012-09-07 @ 09:28:45
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se
Postat av: Lisa - mamma till Knut & Agnes

Håller tummarna att det snart blir bättre! Med Knut så grinade han en morgon och nästa morgon så hann jag knappt få någon puss för att han hade så bråttom in och leka :)

Hehee jo det är samma uppladdning av skålarna ;) det var inte mkt som gick åt, så det sparas till nu i helgen istället! :D

Andreas har haft bilen hela veckan, fast han sa att jag skulle få ha den :P får se när han lämnar ifrån sig den :P för nu börjar jag bli sugen på träff!

2012-09-12 @ 13:29:25
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se
Postat av: Therese & Ronja

Hej gumman! Hoppas att du och familjen har det bra! Ni ser ut att ha det toppen:) Såg den här länken på facebook och tänkte på dig! http://www.pimpmytarta.se/
så jag letade faktiskt upp din blogg igen:) Sitter inte så ofta vid datorn nu för tiden, men kikar ibland så hoppas det står att du vunnit nästa gång jag läser här;)
Ha det bra! Kram

2012-09-13 @ 17:41:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!