Hängfia

 
Det blev inge mer kräk för Carisma, inte för någon utav oss andra heller- Åtminstone inte då.
 
På måndag var vi bjuden på kalas och vi tog oss dit som det halvslitna gäng vi var. Vi åt middag och i väntan på fikat så bajsade Carisma som mest har petat i maten den senaste veckan en katastrofblöja från att ha varit hård i magen och det var en byxlös tjej vi tog med oss hem. Väl hemma var det två trötta barn som nannade kudden.
 
Morgonen efter kom mormor och hälsade på för att vara med Emilio då det var provtagningsdags för Carisma. Provtagningen gick över förväntan då hon var jätte duktig och dom på labb tyckte hon var en riktig stjärna :) Emla plåstren tyckte hon gjorde lite ont att ta bort och blev ledsen men därefter gick allt jättebra och hon satt helt stilla när dom stack henne med vindruvor som muta. Väl klara mötte vi upp Emilio och mormor som hade promenerat för att möta oss och Carisma som hade åkt cykelvagn till VC fick byta plats med brorsan och inta liggläge i vagnen och somnade direkt. Väl hemma sov hon vidare ett bra tag ute i vagnen och jag passade på att slänga ihop lite matburkar till frysen. Väl klar vaknade hon och mormor möttes av en odör när hon skulle hämta henne. Dagens lass var serverat i lös konsistens.
 
Morgonen efter vaknade jag strax efter 05 av att Carisma hade bajsat igen och det krävdes både byte och renbäddning innan hon kunde somna om.
 
Vi cyklade och lämnade Emilio på dagis i vanlig ordning och hann inte mycket mer än att komma hem så var det bajsdags igen och hon var därefter väldigt trött så det fick bli en något tidigare lunch. Åtminstone ett försök till lunch men det tog stopp efter några enstaka tuggor och hon fick istället i sig lite yoghurt och en halvbanan innan hon fick gå ut i vagnen och sova.
 
Klockan börjad närma sig 14.00 och hämtning på dagis då jag plötsligt hör Carisma börja vråla ute i vagnen och möttes då av en totalt nerspydd vagn och unge :(
 
Jag ringde till P och sa att han var tvungen att åka och hämta Emilio från dagis.
 
Sagt och gjort så var det dags att ta reda på eländet. Först Carisma och därefter vagnen. Carismas hår var jag tvungen att tvätta i TRE omgångar för att få det rent.
 
P och Emilio kom hem och resterande av dagen kom att bli hektisk. Carisma fick inte behålla det hon fick i sig, var ledsen och skrek ajajaj, tvättmaskinerna snurrade, jag tog lös klädseln från vagnen och skrubbade den ytterligare, Emilio skulle sysselsättas osv. Det hela slutade med att mamma kom och hämtade honom på kvällen så han skulle slippa vara mitt i allt ståhej och det var en exalterad och spänd kille som packade väskan i väntan på hämtning.
 
På morgon pratade jag med mamma som hastigast och hörde en glad kille i bakgrunden, det värmde i hjärtat. Våran stora älskling som är på äventyr :)
 
Här på krongyllen är läget under kontroll idag. Inga spyor än så länge, inga bajsblöjor heller. Däremot så är hon väldigt trött och hängig. Hon vaknade första gången strax efter 8 på morgon men somnade om i våran säng till 10.30. Därefter steg vi upp och hon fick en halv välling innan hon gick och duschade med P. I duschen somnade hon i famnen efter en liten stund och så fort dom kom ut från toaletten så intog hon sovposition igen och hon fick lägga sig i sängen (utan protester) och sov nästan en och en halv timme till så inte är hon i form. I skrivande stund sover hon igen.
 
Vi ringde in igår och rådfrågade om det ev kunde ha med vaccinet att göra då vi tycker att det vore konstigt om det är magsjuka då det har pågått så länge och ingen annan har blivit sjuk och det kunde dom hålla med om men det är förstås inte heller något som hör till dom "vanliga" biverkningarna från vaccinet så frågan är vad som är på tok men nu måste hon bara bli frisk snart. Vi känner inte igen henne :(
 
Men nu ska jag passa på att vicka omkull på soffan en stund, kroppen värker och nattens brist på sömn gör sig påmind. P hör jag redan andas tungt. På återseende!
 
 
 
Stackars lillhjärtat ♥
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Stackars Carisma!!! Hoppas hon blir bättre! Här har vi också en liten mage som inte riktigt är i form. Ebba bajsar så fort hon ätit, vare sig hon ammar eller äter gröt/smakportioner. Så vi är uppe i en 7-8 bajsblöjor per dag! Var på BVC idag för att få 5 månaders vaccinet, men de hade inget vettigt att komma med. Ring om det blir värre, typ. Så ja... Jag känner mig helt lost. Har googlat runt och hittat både glutenallergi, rotavirus och tandsprickning som möjliga orsaker. Är helt livrädd att hon ska bli uttorkad men hon verkar då pigg o glad som vanligt! Den gnagande oron i min mage känns Inge vidare. Suck!!

2013-06-27 @ 17:51:17
URL: http://www.dieanna.blogg.se/everyday
Postat av: Anna

Ja, det är inte lätt att vara liten alltså! Hoppas hon kvicknar till snart. Tror precis jag hittade en liten tand som är påväg upp i överkäken hos Ebba. Hon har fått de två nere för en månad sedan och nu verkar det som att en tand på sidan är på väg upp, är dock inte helt säker för titta får jag inte, men det känns som det iaf. Skulle ju vara skönt om det var tänderna som var orsaken. Haha, jag som trodde jag skulle bli värsta stencoola morsan som inte nojjar mig över nått men tji fick jag, med RÅGE.

Från bajs till KLASSÅTERTRÄFF! Eller holmenträff eller vad det nu var. Det är ju nästa fredag och jag tänkte att vi från klassen skulle träffas på dagen/em. Eller iaf jag och Alex, resten har jag inte fått svar från. Vad tror du om det? ;-)

2013-06-27 @ 20:01:51
Postat av: Lisa - mamma till Knut & Agnes & gravid med 3:an

Nämen fy =/ Inte kul alls...
Men jag kan tänka mig att Emilio var mäkta stolt att få åka till mormor :D

2013-06-28 @ 06:09:19
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!