Ett konstaterande

 
Emilio har för en tid sedan slutat sova på dagarna eftersom han började tjorva så mycket på kvällarna och inte alls var särskillt intresserad av att somna, något som blev mycket bättre i och med att han slutade sova och allt funkade jätte bra. Men efter alla sjukor som i princip har avlöst varandra så har han inte riktigt kommit tillbaka och vi upplever han så himla mycket tröttare igen. Vissa dagar har han sovit en stund, andra inte men dom hör till dom färre då det i stort sett inte har gått att hålla honom vaken. Eftersom han inte sover på dagis heller så har jag varit lite i valet och kvalet om hur vi ska göra då det känns så dumt att svamla fram och tillbaka men idag så tror jag att vi fick svaret. 
 
När vi kom hem från dagis så tyckte jag att han såg så himla trött ut, nästan fallfärdig ut och han fick efter lite mellis sätta sig i soffan och se på barntv. Efter en stund så tog jag med mig Carisma och snabbduschade medan Emilio kom och vinkade i dörren innan han vände tillbaka till tv:n igen och när vi kom ut så möttes vi av det här.
 
 
Om han vaknade..? Inte det minsta
 
 
Carisma gav upp sitt försök och fortsatte med sitt och jag tog istället över, dock med lite snällare metoder. Han vaknade och ögonen var precis lika blanka som tidigare och fastän han vaknat så stod/låg han fortfarande kvar. Varningsklockorna började ringa och mycket riktigt så kändes han varm. Så efter en väl tilltagen middag (en kiwi och lite mjölk) sitter vi nu här med en brännhet Emilio framför Totte i soffan :(
Tröstlöst är bara förnamnet! Jag skulle säga att han har varit "frisk" i två dagar, ungefär lika många dagar som han har varit på dagis och nu det här... Jag tyckte väl att det här tog priset. Att somna ståendes var till och med lite konstigt för att vara Emilio :(
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lisa - mamma till Knut & Agnes

Hahaa ja det där såg ju hur roligt som helst ut! :D men väldigt trist att han är sjuk igen! Hoppas att det går över fort fort fort!

Har du satt ihop något CV ännu med alla dina läckra tårtor? :D om inte, så gör det! :D

2013-03-07 @ 09:14:27
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se
Postat av: Anna

Gud så söta de är! :) Lika som bär dessutom!

Hoppas han blir frisk snart och att febern ger med sig. Har ni några roliga planer för i helg?

2013-03-09 @ 16:35:21
URL: http://dieanna.blogg.se/everyday

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!