Svettigt

 
Kom precis in efter att ha varit och lämnat Emilio på dagis, dagens första träningspass, en runda som tog sin lilla tid- pust! Oplogade gångbanor, 20 kg ungar, 17 kg syskonvagn och lite opumpade däck på det, det är allt som behövs. Jag blir så jäkla irriterad när det jämt är så dåligt underhåll så fort det snöar. Ju mer jag tänker på det desto argare blir jag. Jag tycker inte att man halft ska behöva ha ihjäl sig för att ta sig någonstans för egen maskin. Värst utav allt är att det troligen väntar en helvetesrunda till då han förstås måste hämtas också- suck! Nå ja nog om det.
 
Morgonen började med att jag torkade bort blodstänk från kaklet i badrummet och drog bort sängkläderna från Carismas säng som inte var särskillt fräscha. Stackaren fick sig en rejäl smäll igår och jag tror faktiskt att hon har haft lite ont i natt då hon ynkat sig ovanligt mycket och vaknat och varit ledsen. På morgon krävdes det en upputsning av torkat blod runt munnen men i övrigt så ser hon inte så tillknycklad ut utan det är mest inne i munnen det är svullet och sårigt. Kanske gjorde isbiten sitt? Nä, nu räcker det förhoppningsvis med vurpor för ett tag. Dags att byta blöja istället, ja tycker mig känna en odör segla sig närmre.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!