Sprucken läpp och blodvite

 
Det blev ett tråkigt slut på kvällen då Carisma gjorde sin allra första vurpa så att blodet sprutade. Under kvällsbestyren så satt hon på pottan mest för att hon tycker att det är lite kul. Det är mycket sätta och ställa sig och vara lite mallig som gäller. I alla fall så skulle hon ställa sig upp och tog tag i framkanten på pottan men glömde släppa taget och stupade med ansiktet rakt i golvet och OJ vad det blödde. Stackars lillhjärtat fick vara så ledsen och det var blod över hela tvättstället. Fläskläppen började träda fram ganska omgående och det vägrade att sluta blöda så hon såg ut som en riktig slagkämpe när jag tillsist försökte få henne på andra tankar genom att presentera henne för en isbit som hon fick suga och slicka på en stund med förhoppning om att minsta morgondagens ev fläskläpp. Äntligen upphörde det hjärtskärande gråtet och jag kunde efter lite välling försöka putsa upp henne lite. Ändå var det med lite blod i mungipan som hon nannade kudden efter lite extra mys för en stund sedan. Jag hoppas vi känner igen henne i morgon. Älskade lillis!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lisa - mamma till Knut & Agnes

Men kolla in, här inne hare ju hänt grejjor! :D jag har inte riktigt hängt med!

Hoppas att Carismas läpp inte ser allt för läskig ut idag =/

2013-03-06 @ 09:39:57
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se
Postat av: Anna

Haha, jag hoppas på en riktig svensk sommar, dvs. regn i mängder och en sisådär 10 grader varmt så kan jag med gott samvete klä på mig ordentligt! : )
Urch, stackars Carisma som hade det så! (och stackars er!!) Det är nog lite så att det hör till att ha det lite jobbigt med magen i början. Men man hade ju gärna önskat att de kunde få slippa det. Jag hoppas att det inte är mjölkallergi som spökar på våran lilla tjej, och förmodligen hade det väl visat någon skillnad nu när jag ändå nästan varit utan i två veckor. Ena dan är det bra och nästa dag lite sämre, så det är ju svårt att säga. Eller överlag är hon mer nöjd nu än för några veckor sen, så det går ju åt rätt håll iallafall.

Här försöker vi kurera bort en förkylning som etsat sig fast på både mig och Ebba. FY! Så jobbigt för henne och mammahjärtat blöder. Tyckte det var bra planerat att få barn i början av året men urch alltså för alla dessa sjukdomar som härjar nu! Har verkligen varit försiktiga och inte träffat en massa folk eller rännt runt någonstans men ändå har hon lyckats bli sjuk. Känns som att jag växer fast här inne i lägenheten snart! Men... snart är det vår på riktigt och förhoppningsvis slipper vi alla sjukdomar då.

Men stackars Carisma... Hoppas läppen inte svullnat upp alltför mycket.
Hur länge ska du vara hemma med Carisma förresten? Jag hoppas jag kan vara hemma lääänge. ; ) Eller iaf njuta av våran 2014 också. ; )

2013-03-06 @ 10:25:16
URL: http://dieanna.blogg.se/everyday

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!