Cykelköp och kiss i pottan

 
Oj vad skönt att slå ner rumpan för kvällen. Kroppen protesterar efter några dagars cyklande och kvällens tvättning. I lördags införskaffade jag mig en ny cykel, en "kärringhoj" närmare bestämt och vilket rull! Jag har döpt den till pärlan ;) Med hem följde också en cykelkärra till barnen så nu jäklar ska det cyklas i sommar. Det blev lite uppvärmning i söndags då vi tillsammans med barnens kusin och faster cyklade iväg på en utflykt, grillade vid vattnet och hade det trevligt. Igårkväll cyklade vi också, då en tur till delfinen och tillbaka och på morgon fick Emilio åka cykelvagn sin första dag till dagis sedan han var sjuk. Därefter fortsatte vi vidare till coop och handlade och sedan hem igen men OJ vad det kändes i benen på hemvägen efter gårdagens runda. Man är verkligen inte van. Kanske inte så konstigt när man har haft cykelpaus i 4 år och bara har promenerat men det ska det bli ändring på. Omväxling förnöjer.
 
 
I övrigt har det inte hänt så mycket sedan sist. Värt att nämnas är att Emilio kissade på pottan ikväll och det ska jag säga är STORT då det egentligen är första gången det händer. Han är verkligen en svårknäckt nöt när det gäller det där då han bara har totalvägrat, kissat ner sig när han varit utan blöja utan att bry sig det minsta och har framför allt aldrig sagt till men ikväll gick han med på att sitta på pottan en stund. Som väntat så ledsnade han efter en stund och började istället springa omkring och hämtade därefter en blöja och ville ha på sig den men varken jag eller P tog på han den och plötsligt fick han brottom och skyndade sig och satte sig på pottan med tungan rätt i mun och kissade bara så där och var mäkta nöjd efteråt... (Vart kom det ifrån?) Det var mamman och pappan också vill jag lova som näst intill hade gett upp hoppet. 
 
Vidare har Emilio fått en jätte fin 12" av mormor och morfar så även han ligger i hårdträning då han inte riktigt har haft fattat galoppen men ikväll så började det lossna då han faktiskt cyklade några tramptag med både applåder och hi five efteråt :) Vilken kväll egentligen, kiss i pottan och några meters cykling, duktig kille! 
 
Nu tillbaka till soffan. Godkväll!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lisa - mamma till Knut & Agnes & gravid med 3:an

Fy så fuskigt! Jag vill oxå ha en cykelvagn nu när vi har två ungar, men vi har inte riktigt råd att köpa någon =/ och det är ingen idé att köpa en barnstol till Andreas cykel, för han kommer ändå inte med oss och cyklar :P och jag skulle vilja fara iväg och cykla någon rejäl sväng nån gång...

2013-05-15 @ 23:12:29
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!