Sömntuta

 
Carisma har varit lite trött på sistone efter sin förkylning, av tänder som är på väg och tidiga mornar och har egentligen somnat varje förmiddag när vi kommit hem efter att ha lämnat Emilio på dagis. Igår höll hon på att göra en Emilio, somna ståendes hängandes över soffan men jag hade bestämt mig för att försöka hålla henne vaken eftersom hon förstås inte alltid är särskilt trött då det faktiskt är sovdags vilket resulterar i att hon istället blir jättetrött och gnällig mot kvällen.
 
Tillbaka till gårdagen så "hajjade" hon till när jag började prata med henne och hon vände på klacken och lämnade soffan och gick in till köket istället och när jag kom dit minuten senare så hade hon intagit knä position över Emilios fåtölj och var på väg att somna igen. Carisma sa jag och hon tittade upp med sina trötta ögon och flinade och lade ner huvudet igen och vilade en stund innan hon ställde sig upp och tröttheten var så gått som borta och hon lekte fram till lunch.
 
Idag när vi kom hem från dagis drack vi först lite vatten och jag ställde mig därefter vid diskbänken och diskade morgonens vällingflaskor innan jag började se mig omkring för att se vart hon var då jag insåg att det var så väldigt tyst och det här var vad jag hittade
 
 
 
Inne i Emilios rum låg hon och snarkade på mattan och ligger där fortfarande i skrivande stund. " Det är bäst att jag gömmer mig så inte mamma börjar bry sig" Sötunge! Har man bestämt sig så har man, låt mig sova!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!