Ett konstaterande

 
Nu sitter jag här och printar ner några rader i min ensamhet. Barnen är på dagis och det är väldigt tyst. Bara OS- studion gör mig sällskap. Jag inser att jag verkligen inte är van ett liv utan liv och rörelse. Vad är grejen med att höra fläkten från datorn framför sig surra..? Det känns underligt och konstigt. Nästan lite tråkigt. Passa på och njut sägs det.... men nja, jag vet inte. Jag ska bara komma på hur man gör först men det ger sig väl.
 
Det är sådana här gånger man (jag) verkligen inser hur mycket jag faktiskt har varit med våra barn, 24/7 i 3 och ett halvt år i princip och hur lite dom faktiskt har varit på dagis. Hur mycket sjuka "vi" har varit eller att jag medvetet har hållit dom hemma efter signaler om magsjuka som illa kvickt har fått mig att låsa dörren. Inte konstigt att man glömt bort vad man gjorde innan. Förra veckan var dom visserligen också på dagis, första veckan sedan efter jul men då hade jag fullt upp, ja jag tror knappt att jag var hem under tiden dom var på dagis så jag hann inte lägga märke till att dom var borta på samma sätt. Dom må vara oootroligt jobbiga mellan varven men man kan ändå inte låta bli att sakna dom.. Vad vore egentligen livet utan barn..?
Världens finaste ♥ Ni kan sluta leta ;)
 
 
 
 
Nu dags att tömma diskmaskinen... På återseende!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lisa - mamma till Knut, Agnes & lillebror William

Hahaa njaa jag håller med dom som säger att passa på att njuta ;) jag tycker att det är oootroligt skönt när ungarna är på dagis och ibland helst vill jag inte hämta hem dom ;)

2014-02-11 @ 22:35:32
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!