Lackat var det

 
Efter att ha blivit introducerad på Depends gellack som är så "hett" just nu så är jag fast i träsket själv. Jag hade glömt bort hur kul det faktiskt är med fina fräscha naglar och tametusan, det sitter mot alla odds, även för en förfallen tvåbarnsmorsa som fixar och donar, torkar smårumpor och tvättar händerna si så där 300 gånger om dagen. Jag måste medge att jag var skeptisk till en början men nu är jag överbevisad. Det är snarare så att man efter en och en halv vecka börjar tycka att det skulle vara kul med någonting nytt än att det inte sitter. Vanliga lack släng er i väggen! Det finns varken tid, ork eller lust att måla naglarna varannan dag för att hålla det snyggt och nu slipper jag. Jag kunde inte hålla mig från att köpa startkittet tidigare i veckan och igår blev det premiärmålning. Jag måste bara öva mig på att måla. Jag har minst sagt tappat stinget. Sådana pipinetta ting som att måla naglarna var det inte igår man höll på men det ger sig väl. Färgen får vänta till nästa gång. Först ut blev en fransk manikyr. Inte perfekt men helt okej :)
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: llEmmall

Hade tänkt och fråga vad första set:et blev för nått.. blev ju supersnyggt! Du som sade att du skulle måla allt utanför, ser inte att det åkt utanför en enda gång ju! Nice! Väntar med spänning på nästa färg ;)

2014-05-11 @ 21:54:43
URL: http://www.spotlife.se/llemmall
Postat av: Emelie

Jätte fina naglar!! :) jag har för korta naglar för att göra något såntdär fint! :/ Jag tänkte inte på att det blir värre med att man sväller då det är varmt men det har su ju rätt i, igår var första gången jag märkte att jag inte kunde knyta näven ordentligt :p bör jag väntade H så svällde jag rätt mycket men jag minns inte om det var efter att jag började gå över tiden, då har jag typ runda fötter å det enda jag fick in fötterna i var Foppa tofflor, vilket var inte det mest optimala då det var mitt i vintern ;D haha

2014-05-23 @ 10:18:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!