Det tar sig


Nu skulle jag inte påstå att vi inte har någon jul här hemma längre om än vi inte har spytt upp julen. Nu får resten komma lite som det kommer om det ur huvudtaget blir något mer. Vi får se.

På morgon ringde dom från BVC för att boka in en ny tid för vaccinering vilket blev nästa vecka på tisdag, förhoppningsvis blir det av den här gången. Här tas ingenting förgivet!

Det blev en riktig slappardag igår, jag och Emilio mös mest hela dagen fram till dess att P kom hem från jobbet och drog ut oss i kylan för bla lite inhandling inför dagens middagsbjudning. Hanna, Andreas och lille Otto kommer hit ikväll. Ska bli jätte trevligt!

Det känns som om jag har fått sova på tok för lite i natt. Den ena gäspen avlöser den andra. Det är tur att man har någorlunda koll på vart tangenterna befinner sig, annars hade inte många rader blivit nerprintade för alla tårar. Jäsp igen! Soffan ligger risigt till.


På återseende!




Kommentarer
Postat av: Lisa - mamma till Knut

Visst äre skönt med slappardagar :D funderarde om en sån skulle bli idag oxå, men vi har babysimmet kl 13.30 =/



Jo det var väääääldigt gott med pizza :D och det blev kvar lite, så det ska jag smaska i mig till lunch ;)



Har du kollat i blomsteraffärerna efter ett fat? Jag hittade mitt på buketten här i stan! :)



Jag rekomenderar majsen! Den är väääldigt god! Jag brukar ta en burk med majs, mixa den med flytande margarin! Den blir väldigt smaskigt och gott! :D sen när du börjar med kött kan jag rekomendera fisken först! Jag testade köttfärs, men Knut gillade inte konstistensen på den första gången. Så jag gick över till fisk och den gick mkt lättare! Jag tog torsk eller hokifile frysta, skar i mindre bitar. Kokade upp vatten med lagerblad, svartpepparkorn och stora bitar purjolök och sen i med fisken några minuter. Av buljongen gjorde jag en sås, buljong, lite mjölk och maziena mjöl. Sen blandar jag ner såsen i fisken och mixar allt! Mumma tycker Knut :D



Jo jag tror att jag hade bytt ut en hel måltid när jag började med kött? Jag tror att jag serverade typ potatismos och två oilika grönsaker.



Det jag serverar åt Knut för att han ska få i sig lite xtra, är rotmos gjord på potatis, morötter och palsternacka, istället för bara potatismos till måltiderna.

2010-12-02 @ 10:53:18
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se/
Postat av: Carro

Haha okej =) Jo han är ju alltid söt, ja idag har vi umgåts med min mamma, lagat mat och gått på promenader :) Vad har ni gjort?

2010-12-02 @ 20:18:09
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!