Hemska drömmar


I natt har jag drömt massor, drömmar om förlust och andra hemskheter. Jag mår dåligt av bara tanken. Hur får det ens hända? Vad är det som gör att man drömmer sådana hemskheter? Sånt som absolut inte får hända?

Jag badade Emilio och av någon anledning så lämnade jag honom i några minuter (något jag ALDRIG skulle göra i verkligheten). Han satt så glatt och plaksade i vattnet och var stadigt lutad mot baljkanten. Jag sa till P att titta till honom som hade vägarna förbi badrummet och gick sedan för att uträtta det jag tänkt. Plötsligt är det som om P inte alls är hemma. Hjärtat bultar och jag springer in till badrummet och där ligger han, flytandes och helt stilla med ansiktet neråt. Han har hunnit bli blå. Jag känner hur jag sjunker genom golvet och rycks då ur drömmen. Jag vaknar och är helt förstörd. Jag blir tjock i halsen och det är så att ögonen fylls med tårar i skrivande stund. Jag blir tvungen att stiga upp för att titta till honom, stryka honom på huvudet och viska att jag älskar honom. Därefter ligger jag vaken länge länge.

Sånt här sätter verkligen griller i huvudet på mig. Det är svårt att acceptera att det BARA var en dröm och det här är bara en utav alla.

Jag förstår inte hur man skulle kunna överleva om något sådant här skulle bli till verklighet. Jag vill inte ens tänka på det.

Emilio

Jag älskar dig av hela mitt




Kommentarer
Postat av: Anonym

Fy va hemskt, får rysningar av att bara läsa det. Tycker du gör rätt i att inte tänka på det. Det var en dröm, punkt slut

2010-10-25 @ 10:39:22
Postat av: Lisa - mamma till Knut

Vilken hemsk dröm =/ har haft ngt liknande för ngn vecka sen! Inte kul alls! =/



Hahaa okej :) hmm... då vet jag nog inte vars den butiken är, känner inte alls igen den! Är den jätteliten? För då kan jag ha en aning, om det inte är en butik i ume som jag tänker på :P



Angtelcare tycker jag är bra! Inte för att jag har ngn erfarenhet av andra :P men det känns tryggt, spec när det är andningslarm oxå. Skulle aldrig ha kunnat sova ordentligt dom första veckorna om jag inte haft det :) det går att använda i vagnen, inga problem :)



Vi har väl haft en ganska bra helg, har inte gjort så himla mkt så lite tråkigt har det varit! Men den duger :) Knut är fortfarande snorig =/ trodde att det blivit bättre, men så helst plötsligt så är han lika snorig som tidigare och hostar =/ ska bli riktigt roligt nu när Andreas komemr! Bussen kommer till kalix om 30 minuter :D längtar!! Hur har ni det då?? :D

2010-10-25 @ 19:35:34
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se/
Postat av: Sara

Men huuuh vilken dröm, förstår att du var helt förstörd! :-( Ibland kommer tanken över mig "tänk om..." men vågar inte ens tänka klart den. Usch usch usch!



Livia pallar inte riktigt gröt, trist! Eller magen. Får ont efter bara ett par småskedar. Finns bara en mjölkfri att välja på än så länge, fler vid 6 mån. Men provat göra egen havregrynsgröt, den verkar magen klara. Dock inte lika smaskig ;-)



Ska ni på babymassage på örnäset imorrn? Såg att det var tisdagar, funderar på om vi skulle maska oss dit... Hmm... Beror på dagsformen, men hade varit en rolig utflykt!

2010-10-25 @ 19:38:25
URL: http://krutgumman.blogg.se/
Postat av: Frida ♥ Mamma till Haylie

Usch vilken dröm, inte alls roligt :( Man har ju hört att sånt faktiskt händer - barn som drunknar i små fågelbad eller t.o.m vattenpölar. Hemska tanke!



Den butiken har jag aldrig hört talas om, vars ligger den? :) Dom kanske har något annat roligt.. IKEA har ju blivit så uttjatat nu när alla har samma möbler och inredning.

2010-10-25 @ 22:03:35
URL: http://bigmamaa.blogg.se/
Postat av: Carro

Nej vilken hemsk dröm, stackars dig!!

2010-10-25 @ 22:25:07
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/
Postat av: Sinne

Det ska gå foort! :)



Usch vilken otäck dröm. Också kan ju sånt där hänga kvar i flera dagar, i alla fall för mig. Tur det bara var en dröm, men drömmar kan ju kännas så verkliga, hu!

2010-10-25 @ 23:10:33
URL: http://sinnesvarld.blogg.se/
Postat av: Carro

haha precis, jodå vi har haft det bra i helgen, hur var eran helg? =)

2010-10-26 @ 07:27:29
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/
Postat av: Carro

Okej :) JA nu i veckan får vi ta och bli bättre på det här med promenader, när kan du? =)

2010-10-26 @ 16:14:46
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/
Postat av: Sinne

Hej! Nu skriver jag här och ser om du hinner läsa! Det är flera barn som kommer imorgon som är snoriga så du vet, ifall ni är bacillrädda. Jag vet hur jag var själv när Klara var en pluttebebis :)

2010-10-26 @ 18:09:13
URL: http://sinnesvarld.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag kollade in på bloggen vid 11 o du hade inte hunnit skriva då så gissade att ni hade fullt upp! Förstår om ni vill passa på att ta vara på tiden pappan i huset är hemma! Men en annan gång :-) Var bara så smidigt för hade bilen utkörd och redo för en gångs skull hehe. For inte till massagen själv men däremot var jag givetvis tvungen att fara ut på lite ärenden, bara för att jag hade möjligheten ;-)



Åååh hoppas det kommer bajs (varning för småbarnskommentar)! Testa blanda ner lite olja i gröten kanske? Eller katrinplommon? Nu när ni märkt att magen klarar gröt kan ni ju ta lite såna. Har en burk hemma i skåpet "just in case". Fast hittills har detta med smakisar om något haft motsatt effekt på Livia! Åt för övrigt lite havregrynsgröt med aprikospuré idag, gick ner bättre denna gång och verkade smaka helt OK! Och ingen ond mage heller! Dubbelt yeeey!

2010-10-26 @ 19:08:32
URL: http://krutgumman.blogg.se/
Postat av: Lisa - mamma till Knut

Idag har Knuts förkylning varit bättre, så jag tror att vi kan fara och babysimma på torsdag :) kanske hade kunnat gå idag, men dumt att riskera! Får se hur natten går, kanske kan ta bort förhöjningen av huvudändan hans imorgon :)



Jag kanske vet vilken affär det är, jag och Andreas kan ha vrit in i den precis när vi flytta till Lule! Jag har för mig att Andreas hade gått på stan själv och hittat en tavla som han ville ha i den affären! Men den var alldeles för dyr!



Vi har den dyrare varianten av Angelcare, 1600kr kanske den kosta? Men mamma betalde halva :)



Jepp, nu blir han hemma en hel vecka :D men den går så himla fort! Varför går inte veckan som han är borta lika fort?? =/

2010-10-26 @ 19:37:57
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se/
Postat av: Therese

Hej Sandra!

Jag snubblade in på din blogg och jag hade ingen aning om att du också fått barn, grattis! Vad vacker han är!

Har ni lust att träffas någon dag?

Kram

2010-10-27 @ 03:15:02
URL: http://chokladkottbullen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!