Varsel

 
Lördag och pappan i huset jobbar. Det är dyster stämning där i helgen då dom har fått veta att dom kommer bli påverkade av varsling, i vilken omfattning är det ingen som vet utan alla är inkallade till ett informationsmöte nu på måndag. Därav chokladbollskladd i köket. Dom som skulle jobba idag skulle tydligen ha med sig något att trösta sig med. Jag kan inte låta bli att bli full i skratt samtidigt som det självklart inte är roligt att inte veta om man har något jobb kvar men jag kan se dom framför mig, sittandes mellan diverse samtal och kundmöten och tycka synd om sig själv och trycka i sig allt mellan himmel och jord eller varför inte under tiden - Ursäkta jag ska bara tugga klart bullan först så kan vi fortsätta hehe. Nå ja, kan fikat ge dom lite hopp om livet så är det väl bara att dom tuggar på. Jag tycker bara det låter som att många har dragit egna slutsatser och i stort sett ha börjat packa ihop sina grejer. P är nog en av dom få som är av den åsikten att det inte finns så mycket man kan göra och att det inte är någon idé att gräva ner sig i onödan innan man vet vad som händer. Han ser nog mer sin chans att få gotta sig i fika ;) Håll tummarna på det bästa!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!