Fullspäckad dag


Kom precis in genom yttterdörren, har tillbringat hela dagen med Lerbäcksgänget, har varit full rulle. Var premiär för Tyras första gröt en stund efter att jag kommit. Hon var så otroligt söt med alla sina grimager, den ena roligare än den andra för varje sked som åkte in i munnen. På ett eller annat sätt skulle gröten hanteras vilket inte var så lätt, det mesta kom ut igen och samlades tillslut som en härligt kladdig krage runt halsen men trots det gick det väldigt bra för att vara första gången.

Tyra


Snubben ovan molnen hörde min bön om finare väder, klarnade upp och blev riktigt skönt så vi tog oss en promenad senare på eftermiddagen och handlade lite till middagen. Resultatet blev dessutom mycket bra!

När maten lagt sig som ett tjockt täcke i magen gick jag över till 21:an för att slinga Malins hår som ville bli av med lite gula nyanser vilket lyckades, blev snarare motsatsen men hon vekade ändå nöjd över resultatet.
Kring 22 kom P från jobbet och han och Pierre spelade en omgång Omaha, med andra ord poker med fyra kort på handen medan jag och Malin satt på sidan av och kommenterade dom olika dragen, hur mycke dom sen var att lita på är en annan femma. Hur som helst så kammade min andra hälft hem den feta 200 kronorspotten så nu har vi råd att leva åtminstone en månad till :-P

Ska börja tänk på refrängen och gå och stoppa tandborsten i munnen. Sovgott!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!