Ett evigt knapprande


Har suttit i flera timmar och skrivit så fingrarna glöder. Ja, jag har rena skrivkrampen. Man skulle kunna säga att jag suttit vid datorn hela dagen, det är ju inte klokt. Börjar ju undra om man har något liv :-P

Fastnade med att prata med några kompisar på msn och här sitter jag nu någon timme senare och har fortfarande Tina från Göteborg på tråden. Och varför inte fortsätta? Hennes planering för dagen har ändå spruckit och själv har jag inte mycket för mig men framför allt så är det på tok för länge sedan vi hördes av. Det är viktigt att hålla kontakten!

Behöver man då använda facebook, playahead, skype och msn för att hålla kontakt med sina vänner? Ja kanske! Visst kan man ju ringa men det rinner lätt ut i sanden och man skjuter gärna upp det även om det inte alla gånger är medvetet. Man ser en tydlig trend om att allt fler människor söker sig till nischade mötesplatser för att hitta likasinnade, dom som delar ett fritidsintresse eller är i samma situation i livet men också för att hålla kontakten med sina tidigare vänner givetvis.

Vissa gånger kanske dessa chattingprogram som är tillgängliga inte är så dumma. Hellre prata där än inte alls, inte sant? Kanske är det så att dom mer ytliga konversationerna behövs mellan dom få samtalen som blir av?

Det är inte alltid lätt att ha vänner på distans och man märker snabbt att det inte finns tid till att skicka e-mail till alla varje dag och ringer gör man ju som sagt inte heller så ofta. Man lever ju trots allt olika liv, ett liv som oftast skiljer sig från tidigare och det är något man måste ha förståelse för och respektera. Något som man också kanske kan känna är att man inte har lika mycket att prata om, eftersom man inte har lika mycket gemensamt längre. Med vissa undantag förståss. Man har alltid någon som man kan vara ifrån en längre tid och sedan bara fortsätta där man slutade sist. Men i överlag hur bra kontakt man får framöver tror jag ändå handlar om inställning från båda parter och då krävs det att man både ger och tar. Att man ibland stannar upp och om inte annat tar sig tid. Sedan kanske du växer ifrån någon vilket oftast sker naturligt och du kommer förmodligen inte ha kontakt med alla du lärt känna. That´s life! men man kan ju försöka behålla den med så många man kan.

Ett liv med mycket vänner är ett rikt liv!
Och kom ihåg att vissa är lättare att tappa än andra.

Ram





Kommentarer
Postat av: Jessica

självklart försöker man hålla kontakten ;)

2009-10-12 @ 16:40:11
URL: http://wearisome.blogg.se/
Postat av: Anonym

Håller helt klart med dig, bra skrivet

2009-10-12 @ 17:42:06
Postat av: CARRO - ThinkPink ♡

Det är viktigt att hålla kontakten med sina vänner och med facebook och msn underlättar det väldigt mycket tycker jag :)



Allt bra med dej annars?



2009-10-13 @ 00:04:40
URL: http://thinkpinks.blogg.se/
Postat av: Evelina

Håller med dej om att det verkligen är bra med olika chattar - betydligt lättare att hålla kontakten med kompisar på det viset! =) Så är det ju gratis också, jämfört med att ringa ...



SV: Vågar inte avslöja något om födelsedagsplanerna ännu eftersom min kille läser bloggen och jag tror han försöker luska ut lite vad jag har tänkt ut, sååå skriver om det på fredag i bloggen istället =)



Hur är det med dej i dag då?

2009-10-13 @ 09:29:34
URL: http://skrivbubblan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!