Dan före doppare dan


I morgon sägs det vara julafton. Skulle det inte vara för att jag har suttit och slagit in paket och för att det faktiskt står i allmanacken skulle jag tråkigt nog inte känna vid det. Den efterlängtade julstämningen har inte återfunnits. Men trots det så ska det bli mysigt att vakna upp i morgonbitti och fira Emilios första jul :) Se hur han med stora ögon spanar in granen, reagera på tomten och smakar på alla paket, oavsett om det är hans eller inte. Innehållet är väl inte så noga?

I år firar vi julafon gånger 2. I morgon med P´s familj och i övermorgon åker vi till Kalix för att fortsätta firandet med min. Men först uppesittarkväll ikväll.

I P´s familj har det blivit lite av en tradition att sitta med var sin bingolott, dricka glögg och äta gott. Trevligt, men för guds skull låt oss slippa familjen Walgren det här året!

Under kvällen förväntar vi oss också tomtar bakom fönstren. Något som också har kommit att bli en tradition då pappa med barn från grannhuset i flera år har klätt ut sig kvällen innan julafton för att ge sig ut i kvarteret för att göra alla barn om möjligt ännu mer förväntasfulla och spända inför det som komma skall. En väldigt fin gest tycker jag. Det är inte bara barnen som uppskattar det då även vuxna tränger sig i fönstren för att titta. Förra året kastade dom sig bakåt i snön och gjorde snöänglar med P´s systers barn så dom bjuder verkligen på sig själva. Vi får hoppas att dom inte pensionerar sig innan Emilio börjar förstå lite mer och kanske också kan göra snöänglar hihi. Men nog om det.

Emilio har precis lagt igen ögonen för förmiddagsluren inne i sängen, få se hur det går idag? I går sov han också inne vilket kom att bli den längsta sovstunden någonsin. Det som vanligtvis brukar bli omkring 25 minuter blev 30 min, 50 min, 1 h och 30 min. Ja det var så att man började fundera om något var fel när han inte vaknade. Drygt 2 timmar senare vaknade han upp och hade satt tidspress på våra planer, nämligen att hinna äta lunch på stan innan P började jobba.

Med drygt en halv timmes marginal landade vi uppe på Mat och Prat. P slängde i sig en focaccia, jag pasta och Emilio åt oxkött, grönsaker och potatis. Gott!

När sista tuggan var svald skyndade sig P till jobbet och jag och Emilio fortsatte vidare på stan och kom inte hem förän efter 18.00.

Väl hemma landade vi i soffan, Emilio fick kvällslurken och gick och lade sig och 21.30 kom P hem. Vi tittade på tv en stund och därefter avrundades kvällen.

Idag blir det lugnt fram tills dess att det är dags att bege sig till uppesittarkvällen. Men nu soffan en stund. Take care!





Kommentarer
Postat av: Maria

GOD JUL!! :)

2010-12-23 @ 11:33:19
URL: http://mandraiin.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

Så mysigt det lät :) Hoppas ni får trevligt. Å du jag tror faktiskt inte att vi ser Walgrens i år hehe

2010-12-23 @ 12:57:36
Postat av: Hanna

God jul till hela familjen från oss! Hoppas ni får en mysig dag tillsammans och att den rätta julstämningen infinner sig. Kram

2010-12-23 @ 21:54:22
Postat av: Jessica ♥ Gravid

SV: Usch ja! Håller med dig, vissa borde verkligen byta jobb. Var det vanligt UL ni gick på andra gången eller kanske 3D? :)



God jul :)

2010-12-23 @ 22:42:58
URL: http://lovelyeverafter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!