En efterlängtad spark :)


Jag har ju glömt att berätta att efter många försök så har nu P äntligen fått känna sin första spark i veckan. Själv har jag lyckats känna ett par gånger innan men inte många. Bebben har nämligen en förmåga att träna på straffar där inne men direkt någon lägger handen på magen så blir det drickapaus eller något. Ja det blir verkligen som i det lugnaste vatten och man kan inte känna den minsta tillstymmelse till spark. Eller så fintar h*n och spratlar till någon annanstans. Ja, hade jag inte vetat bättre så skulle man kunna tro att den jävlas med oss på utsidan. En unge med humor med andra ord :)

Bebis

Bild tagen av Lennart Nilsson, en svensk fotograf som är mest känd för sina titthålsfotografier.



Vidare så har vi beställt vagnen. Vi bestämde oss igår för Emmaljungan jag skrev om i ett tidigare inlägg. P ringde och förhandlade med en kvinna på Jaala och det lutar åt att det blir en bra affär och då blir det vagn, fotsack, regnskydd, myggnät, skötväska och parasoll. Den sista förhandligen blir dock då vi åker och hämtar den kring vecka 18. Det gäller ju att vara hård mot dom hårda, inte sant!?

P skämtade till det och sa att han skulle göra som när vi var i Turkiet. Lägga fram en slant på disken som dom då givetvis inte skulle kunna motstå, haha. Det skulle vara det.


Nä nu ska jag ta och ringa en signal till Sofia och höra om hon har gnuggat bort sömnen ur ögonen ännu. Ni får ha en bra dag!




Kommentarer
Postat av: Malin

Läcker bild!

2010-03-07 @ 10:32:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!