Sitta själv


GodKväll vänner! Hur har ni det? Här har det varit full rulle och raka rör dagen igenom. Halv åtta på morgon konkade jag ut med två sprängfulla ikeapåsar till tvättstugan. Mellan maskiner, upphängning och tumling har vi dansat till en och annan julmelodi för att försöka få rätta känslan för julfixandet men jag vet inte om det funkade riktigt. I vilket fall som helst så är julgardinerna på plats men i övrigt är fönstren rätt nakna då alla ljuskällor fortfarande fattas.

Bra precis efter halv 12 var eländet i tvättstugan över och det var dags för Emilio att äta lunch. Därefter har vi varit på stan och storheden. Vi har beställt dom permanenta förlovningsringarna (finally) och försökt hitta lite julprylar utan något vidare resultat. Hur svårt kan det vara att göra en snygg julstjärna och ljusstake som inte kostar 1500:-? Någon som har något bra tips om vart det kan finnas?

Är nyligen hemkommen och jag har myst ner mig i soffan för att försöka återfå värmen. Fy vad kallt det är ute!

Efter uppladdning av batterierna ska vi ta tag och fixa lite i Emilios rum som äntligen har börjat ta lite fart om än det är mycket kvar. Köpte en hel del fint dit igår men istället för att visa er nu tänkte jag hålla det som ett litet "hemligt" projekt och visa er när det är klart. Det blir mycket roligare så!

Förutom saker till hans rum köpte jag bla den här söta molnsitsen för att fylla ut och göra barnstolen lite roligare. Den fyller dock inte upp tillräckligt för att inte ha en lutande unge som sitter och äter ännu men det kommer hehe.

Molnsits


Vidare så satt Emilio helt själv för första gången igår om än det inte var många sekunder. Han har en förmåga att tappa allt som heter styrsel i kroppen och blir lätt väldigt framtung och näsan åker gärna ner i golvet men när tv:n lockar är ingenting omöjligt.

Sitta själv

Sötunge


Men nu är värmen tillbaka. Dags att lyfta rumpan från soffan innan man fastnar för kvällen.

Ha en fin lördag!




Kommentarer
Postat av: Anonym

Nä men guuud så söt han är!

2010-11-27 @ 21:09:47
Postat av: anna

åh var har du köpt den fina molnsitsen?

2010-11-28 @ 00:58:42
Postat av: Terese

Rolig och fin sits! Och en söt pojke :D

2010-11-28 @ 08:28:08
Postat av: Carro

Vad duktig han är :) Jag såg er på stan idag men du stod och surrade med någon så jag hälsade inte för att jag ville inte störa, så jag hälsar han istället :)

2010-11-28 @ 20:24:00
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/
Postat av: Lisa - mamma till Knut

Sötkillen!



Nu har andreas kört iväg med bilen! Han ides inte åka buss nå mer :P så nu har jag lånat pappas polo =/



Hur gåre för Emilio att sova i sin säng på dagarna? Det går både bra och dåligt här på fronten! Ibland somnar han efter man stoppat in tutten en eller två gånger, men ibland får man springa in 10 gånger innan han somnat! Sen härom dagen sov Knut 2 timmar i sin säng! Det är ett stort rekord! Om man räknar bort natten :P

2010-11-29 @ 16:56:38
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!