IKEA tripp


Det blev en hektisk dag igår. Morgonen började med att jag stökade undan hemma, gjorde dubbelmackor för att ta med oss i bilen på väg till Happis, fixade matlådor och stoppa i frysen så att maten i kylen inte skulle bli utgånget under helgen. Diska och packa hann jag också med.

Klockan var just efter 11 när vi satte oss i bilen, lite senare än planerat men fram kom vi i vilket fall som helst. Det var inte bara vi som hade planerat en dag på IKEA.

Klockan visade mattid när vi kom fram så det blev en rask promenad till resaturangen till att börja med så att Emilio fick äta, gröt som vanligt.

Med en mätt och belåten gosse traskade vi tillbaka till ingången igen och påbörjade shoppandet.

Förutom sådana där måsten så som värmeljus och små grejer köpte vi lite prylar till Emilios blivande rum. Tidigare har det varit se men inte röra men nu fick vi just det- röra hehe. Det ska bli jätte kul att få börja planera och inreda rummet så småningom :)

Tillslut blev vi tvungen att hejda oss med inhandlingen eftersom vi hade fått beställning på massor av ramar som visade sig vara ganska stora. En snabb uträkning sa oss att dom skulle ta mycket plats i bilen och tur var väl att vi hade tankeverksamheten med oss. Väl ute i bilen blev det kruxigt att få in det vi handlat och det var på HÅRET att vi fick med oss allt. Det var med grejer upp till taket och en inklämd Sandra i framsätet som vi rullade mot Kalix. 

Ja, ska jag vara helt ärlig så tar vi oss omöjligthet hem med allt till Luleå eftersom vi på vägen till Haparanda hade stannat till hos mina föräldrar och dumpat av väskor med kläder och annat småkraffs. Så vi får se vad vi tvingas lämna efter oss.

Men nu måste jag rusa. Vi ska iväg och hälsa på Lisa och Knut. Vi är redan sena eftersom Emilio bestämde sig för att ta igen nattens få timmars sömn nu på förmiddagen istället.

Ha en bra lördag allesammans!  




Kommentarer
Postat av: PiaSandberg - MejasMamma

Åh, vill också på ikea. Finns ALLTID något man behöver! :)

2010-11-06 @ 13:05:48
URL: http://piasandberg.blogg.se/
Postat av: Anonym

På nått sätt lyckas man alltid fylla bilen :-P

2010-11-07 @ 19:22:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!