Första tandborstningen


Visst har det blivit varmare men hallå! Si så där 5 grader? Det är inte precis så att jag studsar av glädje när termometern visar -23 heller. Jag vill ha vår NU. Jag vill att vädret ska vara lika härligt som det har sett ut att vara när man har tittat ut genom fönstret dom sista veckorna. Strålande sol och runt 8-10 grader. Inte 28 eller 23. Jag längtar efter lite frilufsliv. Nå ja.

Gårdagsens BVC besök gick bra. Vi pratade en hel del om olycksfall och sånt som faktiskt skrämmer en, sånt som kan hända under ett obevakat ögonblick. Man vet aldrig när olyckan är framme.

Vi fick se hur stora saker som dom små faktiskt kan sätta i halsen vilket motsvarar storleken av tre legobitar. Tänk ändå, vad stort. Något av det vanligaste barn får i halsen är möbeltassar, kylskåpsmagneter och påsklämmor. När det gäller förgiftning så är diskmaskinen, skåpet under diskbänken, städskåp och tvättstugan bland dom vanligaste ställena ett barn får i sig något som i värsta fall kan vara dödligt.

Det mesta är egentligen ganska logiskt men det är lätt hänt att man fokuserar på dom "självklara" sakerna när man barnsäkrar sitt hem så det var helt klart en bra 8 månaders träff dom hade ordnat även om man kanske redan visste det mesta. Men nog om det.

Emilio hade vuxit också. Han väger nu 7470g och är 66,5cm lång. Stora killen :) Tyvärr kvartstår problemet med bytet av bilbarnstol men jag hade inte trott något annat heller.

Vidare så fick vi en tandborste med oss hem så igårkväll fick gossen borsta tänderna för första gången med en liten liten klick bamsetandkräm på.

Tandborstning


Han verkade gilla tandborsten och blev till och med lite stött när jag ansåg att han hade borstat färdigt och på morgon kom han ålandes direkt jag satt mig på golvet och frågade om vi skulle borsta tänderna. Sötunge!

Men nu frukost. Take care!




Kommentarer
Postat av: Lisa - mamma till Knut

Har du inte fått en enda sovmorgon av Petter? Men kan inte Petter sova ngn dag på soffan och ta Emilio på nätterna och sen på morgonen? Och så får du sova med öronproppar och får en sovrmorgon. Andreas brukar lite då och då skicka ner mig till gästrummet och sova, så får jag sova hela natten och sen får jag sovmorgon :)



Hehe ja precis! ;)



Idag hade vi inte mkt planerat.... vi for en sväng på mammas jobb och hälsade på. Tyvärr hade dom ju APT så det blev ett kort besök. Men imorgon så får vi mer att göra! Då far vi först på babysång på morgon kl 09.00 och sen babysim kl 14.30 :D det är så segt att inte ha ngt att göra på dagarna =/ visst äre skönt att vara ledig, men inte heeeela dagarna det är såååå trist! Så det ska bli skönt imorgon med mkt att göra :D har ni själva hittat på ngt roligare än vad vi gjort?

2011-02-23 @ 17:43:34
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se/
Postat av: Therese

Skrattade högt när jag läste vikten, vi vägde Ronja idag hon väger 7430 till sina 62,5 cm! :D Lilla söta Emilio! :)

Vill passa på att meddela att Ronja blivit frisk från förkylningen men mest troligt fått vattkoppor. BM tyckte det såg ut som det iaf och utrymde undersökningsrummet haha. Så vill ni göra bort det är ni välkomna på fika! (Just nu känns det skönt att vi inte kunde gå på babymassagen i tisdags, taskigt hade det känts om vi smittat er!)

Men eftersom jag inte smittar så kan vi ändå gå på promenad nån dag när det är varmare :)

2011-02-24 @ 00:09:30
Postat av: maria

Ja visst är gamla minnen roliga :P Ja kommer ännu ihåg din fina dröm när vi gick på manhem. Om Baron som skulle hoppa, hahaha! Tänkte faktiskt på den för någon dag sen och ja... Jag skrattar ännu :)



De är ju lovande att Emilio tycer om tandborstning, det är ju något nytt och spännande. Får hoppas att de håller i sig sen också :)

2011-02-24 @ 19:16:02
URL: http://mandraiin.bloggplatsen.se
Postat av: Fian

Borsta lilla tanden =D

2011-02-24 @ 19:21:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!