Hipp Hipp Hurra!



Emilio


Du föddes en somrig junimorgon,
min älskade lille skatt.
Dina små ögon tittade nyfiket på mig,
och jag hade längtat så efter dig.
Du var en avbild av din far,
små händer och fötter- så söt du var.
Du låg tryggt och snuttade vid mitt bröst,
medans jag lugnade dig med en mammas röst.
Du var det sötaste vi någonsin sett,
och det var vi som dig livet gett.
Nu är du ett helt år,
liten blond pojke med fjunigt änglahår.
Jag älskar se dig busa och leka,
och när jag din mjuka kind får smeka.
Glädjen i ditt uppriktiga skratt och leende,
gör att man med dina hyss har överseende.
Så kram min älskade lilleman,
jag älskar dig som bara en mamma kan.
Du är det största som hänt mig och din far,
du är det vackraste och dyrbaraste vi har.


Grattis på födelsedagen älskling





Kommentarer
Postat av: Terese

Grattis Emilio på födelsedagen!

2011-06-12 @ 15:57:17
Postat av: Lisa - mamma till Knut

Grattis Emilio! Många kramar från Knut! :D

2011-06-12 @ 16:25:51
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se
Postat av: Sofia

Hipp hipp hurra! GRATTIS Emilio :) Hoppas du har haft en bra dag

2011-06-12 @ 17:12:21
Postat av: Sara & Livia

Grattis grattis Emilio på "riktiga" födelsedagen också!:-) Våra små bebisar har blivit barn! Nostalgivarning...

2011-06-12 @ 21:14:16
Postat av: Lisa - mamma till Knut

Hahaa jag förstår att han var trött, det är ju verkligen jobbigt att fylla år! :D



Idag gör vi ingenting =/ hade tänkt bjuda Angelica och Lucas på lite lunch, men dom hade dragit iväg till hennes pappa så då blev det inte av. Och ut vill vi ju inte direkt gå, det blåser och är ju "varma" 13 grader ute... muttrar



Hittar ni på ngt roligare?

2011-06-13 @ 10:57:48
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!