Godmorgon bloggen


Emilio vaknade 07.10 på morgon efter att P låst igen ytterdörren för att åka iväg till jobbet. Jag som precis hade somnat om efter att ha legat vaken länge var givetvis jätte trött. Jag tittade upp på klockan i taket och tänkte att jag bara skulle ligga och dra mig en liten stund. Emilio verkade det ändå inte gå någon nöd på.

Kvart i åtta vaknade jag på nytt efter att ha somnat om. Det syntets inget utslag på babymonitorn men nu för tiden är det ganska vanligt att han är just tyst efter att han har gjort sitt första morgonstök. Han har fullt upp med att snutta på tutten samtidigt som han leker med sina gosedjur.

Jag steg upp och gick på toaletten och kikade därefter in i hans rum och till min förvåning möttes jag inte av något uppstickande huvud ovanför spjälskyddet.

Jag vände om och gick in till köket, kokade upp vatten i vattenkokaren och förberedde inför frukosten. Han skulle nog vakna snart.

Jag gick tillbaka till dörröppningen och frågade lite försiktigt - är du vaken? Ingen reaktion. Jag satt mig i soffan en stund och ingen Emilio hördes på ytterligare en kvart.

Är du vaken frågade jag igen? Tyst var det. Tyvärr hade jag lyckats väcka liv i mig själv så jag var inte alls lika trött längre. Att somna om ytterligare en gång var bara till att glömma. Istället tog jag datorn under armen och har nu myst ner mig i sängen i väntan på att han ska vakna. Jag vette tusan vad som tog åt honom? Nå ja.


Här är agendan tom för dagen. Inga direkta planer. Hade varit skönt med lite friskluft så en promenad eller en stund i lekparken hade suttit på sin plats så länge energin finns. Vad ska ni hitta på?





Kommentarer
Postat av: Anna

Haha sånt där är så typiskt och av någon anledning slår det aldrig fel :-P

2011-05-24 @ 12:37:36
Postat av: Lisa - mamma till Knut

Vad skönt att han sov länge iaf, det var synd bara att du vaknade före honom! Hoppas att han kör på samma sak imorgon :D



Idag har vi varit och promenerat med Emelie och Hampus en sväng, nu har vi ingenting alls att göra! =/ det stormar ju ute, så man kan inte gå ut och leka heller. Hittar ni på ngt roligare idag?

2011-05-24 @ 14:42:11
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se
Postat av: Nöjesportalen

Låt dig teleporteras till nätets roligaste hörn!

2011-05-24 @ 15:49:02
URL: http://nojesportalen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!