Hemkommen från dagis

 
Har kommit in genom dörren bara för en liten stund sedan efter att ha varit och lämna Emilio på dagis. På morgon var första gången han blev ledsen när jag skulle gå. Jag vet inte men jag kände på mig det på något vis. Han höll sig så nära mig och när jag sa att jag och Carisma skulle börja gå hem så såg jag hans ängsliga ansiktsuttryck komma, det han oftast får innan han ska till att bli ledsen och mycket riktigt så rullade tårarna strax därefter. Han hängde sig runt min hals med ett stadigt grepp när vi kramades vid dörren. Fy vad jag hade vela låta honom hänga kvar där än. Genom fönstret såg jag honom sitta i en av fröknarnas famn när jag bäddade ner Carisma i vagnen. Är helt övertygad om att han lekte på som vanligt kort efter att jag gått men det kändes ändå i hjärtat att lämna honom.
 
 
 
  

Kommentarer
Postat av: Lisa - mamma till Knut & Agnes

Visst göre ont i mammahjärtat när dom börjar grina vid lämning! Knut hade en period i vintras då han grinade om det var en eller två veckor och det är inte kul alls! Men det bästa är att bara fortsätta gå och inte stanna kvar, även om det är svårt... Sen märkte jag när jag var hemma på graviditetspenning att man inte ska säga att man ska gå hem, för då ville han komma med mig hem. Utan jag sa att jag skulle gå och jobba och då vare lättare för honom och då brydde han sig inte när jag skulle gå.

2012-08-29 @ 12:57:39
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!