Kusligt höstmörker


Igår blev det en senare kväll igen. Efter middagen åkte jag till stallet för att fylla luckan tills jag skulle iväg till Sussi. Slutade dock med att jag blev där i flera timmar då Sussi, hennes mamma och Lillan som nu har fått namnet Alicia också kom till Stallet. Risken är nog dock stor att hon kommer få heta Lillan ett tag framöver tills man har vants sig eftersom det redan hunnit etsa sig fast lite väl hårt. Men det kommer väl :)

Efter många om och men tog sig Sussi upp i sadeln för att rida och jag högg tag i barnvagnen för att promenera bredvid vid en mindre uteritt. Lillan sov gott och vi fick chansen att surra lite under tiden.

Sussi och Pascal


Väl klara i stallet åkte vi hem till Sussi som planerat och det blev lite slötittande på Scary Movie 3 som gick på kanal 5 varvat med lite skitsnack.

Närmare halv ett åkte jag hemåt igen. Fick sällskap av Janne ut till bilen som hade kommit hem för att gå ut en kvällstur med Romeo. Halvvägs hem blev det plötsligt bläcksvart då dom har fått för sig att släcka ner hela stan, all gatubelysning osv. Usch! Kändes plötsligt som jag var mitt ute i ingenstans på någon ödslig skogsväg. Såg inte en meter åt något håll än framåt där jag tuffade på med mina helljus. Väl hemma på gården blev det ännu mörkare och jag hann tänka att det här är en perfekt natt för ett överfall hehe. Men här sitter jag nu, välbehållen och utvilad efter nattens goda sömn. Men det var faktiskt rätt obehagligt, trots att jag satt i bilen största delen av tiden. Men visst jag är kanske lite nojjig men det må så vara.

Ute är det ruggigt och jag har inga direkt planer för dagen. Tar bussen hem till P ikväll. Men nu är det dags för lite morgonmys framför tvn en stund. På återseende!




Kommentarer
Postat av: Malin

hej babe=) jo en del, men nu tar snart mitt schema slut och då bliur det inte alls lika mycket på långa vägar, själv då? hur blir det i hösten? fasiken den där fikan skulle sitta fint här någon dag tycker jag. jag jobbar i helgen sen börjar lugna livet. såg dig ute och promenixa för någon dag sen=)

2009-08-28 @ 16:21:53
URL: http://minnan.blogg.se/
Postat av: S

Vilket tjusigt ekipage du fotat :D

2009-09-02 @ 13:37:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!