Nutidsfunderingar


Hej vänner! Fredag idag alltså. Har ni några storartade planer för dagen? För min del ser det ut som vilken dag som helst. Hade lika gärna kunnat vara Onsdag idag. Med andra ord så har jag inget speciellt inplanerat. P har åkt iväg på möte på jobbet och därefter ska deras team ha en träff och umgås och käka lite så jag blir ensammen ikväll. Blir förmodligen till att inta soffan och vara delaktig i kampen bland idolerna. Det börjar tajta till sig nu.

Vidare så läste jag precis en histora som jag fått på mailen av mamma. Det är på gränsen att den ligger lite ute ur tiden men den behåller ändå sin poäng :-P

Det var en björn, ett lejon och en gris.


- Björnen sa:
Om jag vrålar, så skakar alla av rädsla!


- Lejonet sa:
Om jag ryter, så flyr alla av skräck!


- Då sa grisen:

Det är väl inget! Om jag nyser, så går hela världen och vaccinerar sig...!

 

Gris

 

 

Ja, jag tyckte den var så där lagomt kaxig. Hehe. Nå ska börja återgå till mitt. Vi hörs. Ha en underbar dag! Kram på er





Kommentarer
Postat av: Linda

Haha den är ju klockren. Det är ju verkligen så :-P

2009-11-27 @ 16:59:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!