Dagens investering


Godkväll allesammans, hur har ni det? Själv har jag bäddat ner mig i divanen för lite upptining. Blev så himla frusen. Gick bra hos tandläkaren idag men tror ni inte att jag glömmer att betala!? Vadå att man är förvirrad och vill därifrån så fort som möjligt? Är ju inget favoritställe precis. Ja herregud ibland undrar man ju hur det här ska sluta. Om det är så här nu, vad ska det då inte vara när man är 40? Nå ja, jag måste ju gå dit i morgon och ordna upp det.


Som jag nämnt tidigare så har jag känt av stressen efter att hitta mig en ny vinterjacka, en ORDENTLIG vinterjacka nu när det börjar bli kallare. Och jag tror minsann att jag har gjort det nu. Var runt på stan efter tandläkaren och kikade på Sportbutikerna, Hägglunds och Vildmarksbutiken. Den här gången har jag verkligen bestämt mig för att faktiskt för första gången investera i en rejäl och framför allt VARM jacka i bra KVALITE som man kan ha ett tag. Jag strosade runt bland Fjäll Räven, Canada Goose, Marmot, Peak Perfomance och alla möjliga dunjackor och på sportaffärerna 8848 jackor men efter många om och men så hittade jag mig en North Face parkas på Hägglunds.

Det finns på tok för mycket snygga jackor i alla möjliga varianter men jag har haft satt ett krav om att det ska vara en längre jacka den här gången fast än jag även är väldans förtjust i kortare modeller. I vinter ska verkligen värmen prioriteras. Man måste vara rädd om sina kvinnliga ägodelar ;-P Nä skämt och sido så är det så, åtminstone för mig. Direkt den inte går nedanför ändan och över låren så blir det otroligt mycket kallare hur jäkla varm jacka man än har. Jag är less på frysna skinkor nu :)

Givetivs förhandlade jag fram längre öppet köp så jag får tid att prova den ordentligt hemma och faktiskt känna efter så att det blir rätt. Fråga om smakråd och kanske till och med hinna kika på några fler jackor under tiden. Det är trots allt ingen 500 kronors jacka jag har satsat på men det kan det vara värt. Så nu är jag minsann beredd att möta vad som komma skall, en kall och jävlig vinter hehe.

Vad tycker ni av det ni kan se på bilden?
Är den fin, ful, tråkig, för "kvinnlig" i figuren, för svart kanske? Ja, vad som helst! Själv kan jag sakna lite detaljer eftersom jag tycker det är så fruktansvärt snyggt men det är tyvärr inte det lättaste att hitta på den här typen av jacka.

North Face


KOMMENTERA NU! Positvit som negativt.




Kommentarer
Postat av: P

Den var sjukt snygg jackan gumman. Inget felköp :) Det blir fint med en "varm vinter!

2009-10-14 @ 21:37:11
Postat av: ma

Ser jättefin ut!!!!

2009-10-14 @ 22:44:20
Postat av: Anonym

North Face, jäkligt bra märke.

2009-10-14 @ 22:48:16
Postat av: Cenitha

Superfin! Behåll behåll:)

2009-10-15 @ 10:37:42
Postat av: Evelina

Vad kul att du hittat en jacka! Tycker den ser riktigt varm och fin ut! =) Behövs verkligen för det är ju iiiskallt ute redan nu =/ Vad ska du göra i dag då? =)

2009-10-15 @ 10:45:26
URL: http://skrivbubblan.blogg.se/
Postat av: Maria

Vad man kan se tycker jag den ser läcker ut, visst att den är svart hehe men om jag inte minns fel så har du haft en röd ett par säsonger nu?

2009-10-15 @ 13:27:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!