Dagens soffpotatis


Den här dagen har verkligen gått i vilans tecken. Har inte ens funderat på att klä på mig och nu kommer jag förmodligen inte att göra det heller. Har precis ätit middag och kvällen i övrigt blir fortsatt lugn.

Fick ett samtal från Sunderbyn sjukhus tidigare idag om min remiss. Hon undrade lite fint om jag kunde komma in med kort varsel vilket jag lite ställd svarade på att det nog skulle gå att ordna. Men jag trodde ju inte att hon pratade om redan i morgon.

Var tydligen så att killen som hade tid för narkos hade blivit sjuk vilket gjorde att läkarna var osäkra på att dom ville genomföra narkosen som planerat och det var där jag kom in i bilden. Besultet skulle dock inte tas förän i morgon.

Uteblir hans tid så ringer dom mig i morgonbitti kring 08.00 och då är tanken att jag ska åka dit så fort som möjligt för att fylla luckan och så småningom åka in i dimman.

Är väl ingen ide att ta ut något i förskott men nervositeten kom med samtalet. Känns lite skrämmande fastän jag vet att det egentligen inte är något att oroa sig för. Det kom så plötsligt bara.

Därefter somnade jag gott på divanen och vaknade sedan upp någon timme senare till en nystädad lägenhet. P hade både dammsugit och dammtorkat och det doftade citrus av skurmedlet. Allt var skinande rent och för det fick han min alldeles egna guldmedalj :)

Nu däremot blir det till att återgå till tvn. Ha det fint mina vänner!




Kommentarer
Postat av: Fian Fluffe

Skönt att ha slappardagar ibland =)

2009-10-07 @ 14:30:33
URL: http://neuskas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!