Två dagar senare


Utvädringen visade sig vara tillfällig och lukten kom tillbaka (vad trodde vi egentligen?) Därför evakuerade vi till P´s förlädrar i två nätter vilket har funkat fint. Jag var inställd på jobbiga nätter eftersom tidigare övernattningar med Emilio har inneburit LITE sömn men inte den här gången. Han har varit jätte duktig och sovit riktigt bra, på sin höjd vaknat några gånger vilket han gör hemma också så på den biten finns det ingenting att klaga på. Sen vill jag väl inte påstå att man är pigg och utvilad men you get my point.

I natt har vi sovit hemma igen. Skönt! Jag har sagt det förut och säger det igen- Borta bra men hemma bäst!

Igårkväll när Emilio skulle nattas blev han tvärledsen när vi lade honom i sängen, något som aldrig har hänt förut. Jag tog upp honom och han bara grinade och var näst in till otröstlig. Stackars liten! Efter en lång stund av mys och tröst i famnen somnade han och jag kunde lägga ner honom i sängen och han sov vidare utan problem. Kanske var det magknip som spökade? Sådana gånger önskar man verkligen att han hade haft talets förmåga för att kunna säga vad som var fel. Nå ja.

Idag är det dags för BVC och vaccin. Äntligen får vi göra bort eländet. Håll tummarna att vi inte får en lika dålig gosse som vid förra vaccinationen.

Men nu ska jag återgå till fixandet i Emilios rum, P står på alla fyra och väntar. Haha INTE SÅ, fy på er!!!

På återseende!




Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha du är så jäkla rolig ibland. Har han ställt sig upp nu?

2010-12-07 @ 10:48:14
Postat av: Carro

hahaha, alla fyra.. ja nog har ni era lekar ni också.. haha

2010-12-07 @ 10:53:44
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/
Postat av: Carro

Ja men bilden var fin iallafall :) ja men eller hur, bara glassa på stranden hela dagen, fan vad avis jag är .. haha



Ja helgen har varit helt okej, hur har eran varit? =)

2010-12-07 @ 10:54:56
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/
Postat av: Sara

Hoppas lilleman slipper biverkningar! Inge roligt alls med spruta, tur att det dröjer tills nästa gång de små måste stickas...



Vi måste styra ihop något här snart! Nu när det börjat lugna ner sig i skolan för mig och vi hinner med att leva också. Det är ju våran tur med middag också hehe. Om vi inte hinner med det just nu så i alla fall något enklare, typ fika :-)



Fin bild förresten på familjen i inlägget nedan! Har inga sådana på oss, ska åtgärdas!

2010-12-07 @ 17:27:24
URL: http://krutgumman.blogg.se/
Postat av: Lisa - mamma till Knut

Håller med, borta bra MEN hemma bäst! Vad trist att det skulle lukta så mkt på rummet! =/ brukar det verkligen lukta så mkt?



Jag har haft en lugn helg, inte alls gjort mkt ;) men känner mig inte dålig för det, utan det har bara varit skönt att vara lite lat några dagar :D



När ska vi nu hinnas ses ngn gång? Känns som att det var evigheter sen sist!

2010-12-07 @ 21:37:08
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!