Han är tillbaka


Gårdagen gick verkligen i vilans tecken här på valör. Emilios feber gav sig inte och den ena zuppen avlöste den andra. När eftermiddagen kom orkade han inte gnälla över eländet längre utan låg med mig i soffan stort sett hela dagen, helt stilla. Han bara låg, tittade sig lite om kring och såg på tv och sov om vart annat utan att säga ett pip. Det gjorde ont i mammahjärtat att se hur hängig och olik sig han var. Man känner sig verkligen hjälplös.

Sjukling


Idag har jag fått mitt finger tillbaka och en betydligt piggare unge. Skönt! Han har till och med lekt en stund i babygymmet på morgon innan det var dags att sova. Nu ligger han nerbäddad ute i vagnen och sussar, där han trivs som bäst. Dom 25 minutrarna han sover inne har passerat sedan länge.

Vad har ni för er en dag som denna?




Kommentarer
Postat av: Anonym

Va skönt att han är piggare!

2010-12-09 @ 10:46:18
Postat av: Carro

Oj stackars lill pojken som reagerade så mycket på vaccinet :/ Skönt att han mår bättre idag :)



Ja jag ska höra med farmor och syster om det går att få tag på :) haha Annars får jag väl köpa nån annan flaska :)



Ja det kan hända att han har börjat testa oss, jag har aldrig varit med om att han har gnällt så mycket som han har gjort nu senaste tiden, idag på stan har han varit tyst som en mus och hur lugn som helst. Han har dock börjat STÄLLA sig upp i matstolen så man får verkligen säga till på skarpen men han fattar inte :/

2010-12-09 @ 19:53:34
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/
Postat av: Lisa - mamma till Knut

Ojj sötis sover så mkt! Har du kunnat testa med kött nu när han varit så sjuk?



Näe men det är bara att köra med badet! :D är det ngn babysim grupp i lule? För då är det lättare, alla är ju i samma situation :)



Igår var jag på me&i party hos småkuseinen din! :D det var riktigt roligt och jag köpte en skitläcker byxa och tröja! :D synd bara att det var mest tjejjkläder, fanns nästan inga pojkkläder =/ vad gör ni i helgen? Rikard fyllde år i tisdags, så vi ska till honom på söndag! Hade tänkt att man kanske kommer förbi till er, men då ska pappa åka med oss och då känns det inte som att vi vill komma förbi =/

2010-12-10 @ 07:32:17
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!