Vaccin och BVC besök


Gårdagens BVC besök gick bra men gossen fortsätter att följa förra gångens avplanade kurva. Ingen hysteri om det annat än att han ska äta mer fett och på drygt en vecka ska proteiner införas på menyn. Det ska bli spännande att se vad han tycker om det.

Sitter och ser på bilder från BB och avdelning 56. Fy så liten han har varit, så mager och ranglig hehe. Säga vad man vill men men nog är det skillnad alltid.

På vågen


Mätstickan visade 46,5cm när Emilio föddes. Igår mätte han 64cm, 4 cm längre sen sist men 17,5cm längre sedan han föddes. Det är svårt att förstå att han har vuxit så mycket.

Vidare till vaccinet som gick hyffsat bra. Lite ledsen fick han förstås bli. BM trodde att hon kunde avleda honom med någon plinkande leksak- hmmf icket! (Hur dum tror hon att jag är?) hehe.

Plåster

Ett gulligt litet plåster med bilar klistrades på :)

Biverkningarna kom smygandes igårkväll innan läggdags. Vi slapp dom inte den här gången heller. Han fick en zupp och sov fram till 02 innan det var dags för första ledsna uppvaket. Därefter har det som väntat varit oroligt och på morgon kändes han stekhet så jag tempade honom vilket mycket riktigt visade feber, 38,8. Zuppade honom igen och hela morgon har han varit ynklig.

Pga febern fick han sova sin förmiddagslur inne, tyvärr! Efter dom bestående 25 minutrarna var han vaken igen, ledsen, men har nu efter många om och men som tur var somnat om. Så nu håller vi tummarna att han sover. Det behöver han! Får se hur han mår resten av dagen, P jobbar självklart sent- suck!

Dags att lyfta rumpan och göra något nyttigt så länge man har armarna fria. Ha en bra dag!




Kommentarer
Postat av: sara

de kan sova ute fast de är sjuka, jag har alltid trott det men efter påtryckningar från mamma som inte trodde det så frågade jag bvc-läkaren och det stämde. bara de har nog med kläder så är det ingen fara. hälsa emilio från faster att han ska krya på sig

2010-12-08 @ 13:58:09
Postat av: Anonym

Jag håller med dig, det är svårt att tänka tillbaka på hur liten dom varit. Är så kul med bilder så att man kan se skillnaden så här :)



Trist att han blivit sjuk, hoppas det ger sig snart!

2010-12-08 @ 14:54:17
Postat av: Lisa - mamma till Knut

Näe det måste ha varit ngn konstig färg då det luktade så mkt! =/



Vilken liten kille Emilio har varit! Men han var inte så mkt kortare än Knut, Knut var 49 cm! Så om han hade stannat kvar i magen så länge som han skulle, så hade han nog blivit väldigt lång :D



Du får testa köpa lite olika burkar med mat och se vad han gillar :) hur mkt äter han nu?

2010-12-08 @ 20:11:40
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se/
Postat av: Carro

Stackars lilla Emilio, hoppas han mår bättre imorgon :)

2010-12-08 @ 21:01:01
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/
Postat av: Carro

Ja den glöggen är super god, jag frågade min syrra vars den kommer ifrån och de är någon i öjebyn som gör den själv, det är maddes gamla handledare då hon hade praktik så hon skulle försöka fixa mer :) Får vi tag i mer så ska jag bjuda dig på en kopp :)

2010-12-08 @ 21:02:14
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/
Postat av: Sara

Men stackars liten, att han inte slapp! Barnmorskan på förra vårdcentralen sa att fler slipper biverkningar andra gången, vilket gällde för Livia. Vi får hoppas att han gjort bort allt vad biverkningar heter så kommande sprutor märker han inte av överhuvudtaget!



Ja nu närmar det sig mållinjen! I alla fall med tid jag måste vara på skolan för det tycker jag är värre än tentaplugg hemma! Idag ska Livia få följa med på gruppmöte hihi. Hon har gjort det en gång tidigare, gick så bra så! Dock svårare för mamman att vara koncentrerad då jag har ögon och tanke på annat håll ;-)

2010-12-09 @ 09:12:04
URL: http://krutgumman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!