Hemma igen


Jag har verkligen hittat rätt med våran barnmorska. Hon är så gullig, om än hon kan vara lite svamlig ibland, hehe. Det är verkligen inte vad man kunde säga om kvinnan som gjorde ultraljudet förra veckan. Nä fy det är ett ljusårs skillnad.

Känner mig i varje fall på jätte bra humör efter att ha kommit därifrån för en stund sedan. Vi hade verkligen ett bra samtal idag och jag kände verkligen hur hon faktiskt bryr sig till skillnad från många andra skräckexempel man hör om.

Hon tog blodsockervärde och blev värre imponerad. Jag hade med andra ord ett perfekt värde och behöver därför inte börja äta järntabletter. -Du måste äta en bra kost, sa hon , vilket fick mig full i skratt då jag genast började tänkte på att det var tur att jag inte skulle dit i morgon efter att ha ätit dagens kommande semlor :-P Nä skämt och sido så flög det bara igenom huvudet i förbifarten. Och på tal om det, ska ni äta några semlor idag?

Vidare så klämde och kände hon lite och sist men inte minst lyssnade vi på hjärtljuden. Något jag skulle kunna ligga och lyssna på i evigheter eftersom det är så mysigt. Låg på omkring 146. Våran lilla knodd :)

Nu dröjer det ungefär 5 veckor till nästa gång.




Kommentarer
Postat av: Sinne

Garanterat att det blir snöstorm till helgen bara därför. Men vi håller tummarna :)



Idag har vi varit på babysång, sen lunchat, sen varit på vc. Vad har du gjort idag? :)



2010-02-16 @ 19:56:56
URL: http://sinnesvarld.blogg.se/
Postat av: Jessica

Jo och träffa alla vänner :P

2010-02-16 @ 20:40:47
URL: http://wearisome.blogg.se/
Postat av: Sara

Vi gav typ 4995 kr eller så. Då var det vagn, skötväska, regnskydd, myggnät och frakt! Så helt okej pris! :-) Det var därför vi köpte ny, hade tänkt köpa begagnad men blev nästan samma pris... Diffade en tusing eller så, helt klart värt att ha en fräsch då! Hmm fjädringen vet jag inte riktigt, tror emmaljungan är bättre där. De skulle få in 2010 års modell av crescent i mars på barnens hus så då kan ni provköra, skiljer inte så mycket från äldre modeller enligt kvinnan som jobbade!



Kommer du på mammafikan idag? Klockan 11 på mat o prat, droppa förbi om du inte har något för dig! Kommer en del andra nya för första gången också.

2010-02-17 @ 10:05:55
URL: http://krutgumman.blogg.se/
Postat av: Pia - MejasMamma

Vem är din BM?:)

2010-02-17 @ 21:18:40
URL: http://piasandberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!