Det tar sig


Nu har vikten börjat ta fart på gossen. Han får äntligen i sig ordentligt och det har visat sig med bra viktökningar dom två senaste kollerna. Gårdagens BVC besök visade 3470g på vågen så på dessa 5 veckor har han nu tjockat till sig drygt en kilo, närmare bestämt 1065g så snart är han uppe och fightas med dom stora pojkarna.

Något som däremot var sämre var mitt kvarvarande höga blodtryck. Jag är hopplös när det gäller att komma ihåg att ta medicinen. Ena stunden finns det där för att sedan vara totalt bortblåst en kort stund senare. Ja, det är en enda gröt i huvudet. Jag måste skärpa mig om än jag hade hoppats på att jag skulle slippa den vid det här laget.


Vidare så har jag en önskan om att få ta en dusch här senare då vi är bortbjudna på middag till Sofi och Andreas ikväll. Det hade varit trevligt att slippa lukta en blandning av alla möjliga bebisolyckor som nu kan inträffa hehe. Frågan är bara om det är värt att chansa och misslyckas den här gången också? Nå, om inte annat så får jag invänta pappan i huset.

Men nu är det snart dags för mat här, Emilio slog precis upp ögonen.

Take care!





Kommentarer
Postat av: Pernilla

Haha jaa den rena fräscha tiden är väl inte direkt fullt lika aktuell som när man inte hade barn :P



Idag har jag och Ebba flytt fältet till mamma och pappa medan Johan har tapetserat fondvägg i vårat sovrum och det blev supersnyggt! :D



Va härligt att killen börjat tjocka till sig lite :) Är alltd skönt när vågen pekar uppåt, speciellt i början om de var lite små vid födseln :) Ebba gick ner lite för mycket på BB så jag var smått besatt av att väga henne första tiden, BVC vart nog lite less på min tidsbokning ;P

2010-07-21 @ 20:40:36
URL: http://perdyy.blogspot.com
Postat av: Annie

Grattis till lillkillen!! Hoppas att allt är bra med dig och din lilla familj nu. :)

Kramar!

2010-07-21 @ 21:54:30
URL: http://annierotinen.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!