Alla mammors dag

Blommor


Det var en grej som slog mig på morgon just innan jag lyfte luren för att ringa mamma och säga grattis på morsdag. Nästa år vid samma tidpunkt är jag också mamma. Hur sjukt är inte det? Jag har nog inte fattat det här ännu. Bebisbubblan tickar sakta men säkert neråt och snart är faktiskt våran bebis här. Något som för några månader sedan var så långt borta går plötsligt att se slutet på. Men nog om det.

Igår blev det en lunch på stan med Sussi, Janne, Alicia, Karro och Jocke som kom hit för att shoppa lös lite. Det har verkligen varit brist på det sociala umgänget den sista veckan så det var riktigt trevligt att få se och göra något annat än det vanliga. Glömma bort allt elände för en stund.

På kvällen blev det till att se Eurovision contest och jag måste säga att jag tycker att dom har överträffat sig själva i år. I överlag så var det inte alls lika många SKITbidrag som ställde upp som det brukar. Eller vad tycker ni? Sen hade jag visserligen svårt att se vad som gjorde att folket gillade det vinnande Tyskland så mycket? Men efter att ha lyssnat på den lite så är jag övertygad om jag också kommer gå och tralla på den, som på så många andra efter att dom nu på några veckor har spelat sönder alla bidrag på radion.

Men nu ska jag luta mig tillbaka och bara vara en stund. Ni får ha en bra dag allesammans och förät er inte på dagens tårta.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!