ÄNTLIGEN!!


Ska jag få tvättat bort vårat monsterberg, tack och lov! Ska ta tvättkorgen under armen och åka till Sofia för att låna hennes tvättstuga. Ja, det kanske låter helknäppt men tro det eller ej så kan man kort och gott säga att det som i vanliga fall tar drygt 10 timmar för oss, nu istället kommer vara klart på 4. Så ja det är faktiskt mer än värt det! Inte nog med det så bjuds man på trevligt sällskap under dagen vilket är ett stort PLUS :)

Bild


Igår bockades besöket på MVC av. Det blev inget långvarigt möte utan lite allmänt surr, uppdatering om mitt s.k. valborgsfirande och den vanliga rutinkollen.

Bebis hjärtljud: 148 slag/min
Blodtryck: 140/78  
SF mått: 32cm

Vidare så låg bebis med huvuet neråt vilket h*n inte gjorde på ultraljudet i fredags. Då var det minsann säte som gällde. Så få se om h*n bara är på snabbbesök eller är där för att stanna. Tyvärr så hade blodtrycket höjts åter igen. Attans! Det verkar inte kunna bestämma sig så jag ska dit nästa vecka igen innan föräldrakursen för att lämna urinprov och ta ett nytt tryck för att hålla koll så att det inte är något fuffens på gång.

I övrigt var allt bra borsett ifrån att jag var lite öm om magen, vilket antagligen inte är så konstigt.


Men nu är det hög tid att studsa in i duschen och plocka ihop det sista innan det är dags att bege sig. Ciao!




Kommentarer
Postat av: Sara

Hihi, eran bebis hade samma hjärtslag som vår lillis hade idag (och haft allt som oftast)! Lät inge bra med högt blodtryck, bra att de tar urinprov!



Jaa, detta är inte det ultimata. Hujja. Ni får hålla tummarna för oss imorgon! Börjat knåpa ihop ett förlossningsbrev men inte skickat in - tur att man har framförhållning... Inte skrivit så mycket ännu, mest vad jag anser om smärtlindring, lite specifika önskemål och så. Visst vet du att det går att maila in brevet så det ligger i din journal? Det ska vi göra, adressen står på Sunderbyns hemsida.



2010-05-06 @ 18:43:59
URL: http://krutgumman.blogg.se/
Postat av: Sofie

Va bra att allt såg bra ut med bebis!



Oj vilken tvättid!!?? Skönt med lite färre timmar

2010-05-06 @ 21:09:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!