Elektriskt laddat



åska


Jag tror att kall och varmfronter har gjort upp sedan i gårkväll. Tycker att man har hört åskmuller i stort sett natten igenom. Värst var det dock igår då det blixtrade och gav ifrån sig ett riktigt knall så att fönstrena skallrade. Fick ta paus i söndagsfilmen och bloggandet. Med det vill jag givetvis få sagt att jag nu har lyckats pilla dit alla sladdar till tv och modem i rätt hål alldelens själv på morgon :-P Nä skämt och sido så var det redan gjort.

Dom flesta verkar ha en uppfattning om åskan, den är farlig, otäck, häftig ,vacker, m.m. Själv gillar jag åska, men det gäller att ha respekt för den.

Vad har ni för planer för dagen?
Här går tankarna kring att ta sig ut en stund om än det inte är riktigt lika fint väder som det har varit dom två senaste dagarna men termometern visar ändå över 20 grader så man lär då inte frysa. Vem vet, till och med jag kanske kan tycka att det är behagligt?

Samtidigt känner jag mig trött efter nattens otroligt dåliga sömn. Huvudet gnager det också. En liten del av mig önskar nästan att solen ska gömma sig bakom ett så där lagomt luddigt moln som gör det acceptabelt att faktiskt stanna inne och bara vara. Men jag vet inte om tanken är tillåten. Jag har inte bestämt mig ännu.




Kommentarer
Postat av: Sara

Ja, säg om max tre veckor (troligen) så har vi våran bebis! Om jag nu inte tillhör den procent som går tre veckor över tiden, lustigt om ni skulle få tidigare då! Men har jag inga som helst planer på, hoppas bebis känner detsamma ;-)



Nej, tror fortfarande på kille. Men man vet ju aldrig! De hade massa kläder som de rensat ut och ville bli av med, lika att plocka hem och se om det behövs. Fanns ändå en del neutrala kläder, sen plockade vi även ut några pyjamasar som var rosa. Ändå bara vi som ser om natten, på sin höjd mor/farföräldrar men de får minsann tåla en rosaklädd nattpojke!



BM imorgon, hoppas bebis ligger rätt fortfarande!

2010-05-17 @ 19:58:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!