Förlängd permis


Är precis hemkommen från morgonens besök på Sunderbyn. Ja ni läste rätt, HEMMA :) Efter att CTG-kurva, blodtryck, blodprov och urinprov nu är lämnat åter igen och ytterligare ett ultraljud är gjort som för övrigt blev vårt sjätte (Det har minst sagt blivit många inkik i bebishuset) fick vi efter en evig väntan veta att jag får vara i fred ett tag till med fortsatt medicinering hemifrån, åtminstone fram tills på tisdag då det är dags för nya koller.

Blodtrycket visade sig vara någorlunda stabiliserat förutom då det skjöt iväg en eller två gånger med undertryck över 100. Proverna som togs hann jag inte få veta och ultraljudet, navelsträngflödet och mängden fostervatten var det inget att klaga över än så länge. Däremot så vill inte huvudvärk och annat försvinna för min del men det är en dag i taget som gäller som sagt.


Annars då, allt bra med er? Har ni några planer för den kommande helgen? Här är det av rätt förståeliga skäl rätt blankt i agendan än så länge. Men trots att det lär bli en hel del vila och inte några stora utsvävningar måste man ju få leva också, eller hur!?

Ta hand om er, ciao!




Kommentarer
Postat av: Sara

Vad skönt att få vara hemma över helgen, ändå något visst med helg. Då blir vi inte BB-kompisar i helgen då ifall det startar för oss ;-)



Okej, men som du säger - nu det händer mycket! Bebis "tjockar till sig" rätt rejält varje dag. Sen är det väl från v 37 som barnen inte alls räknas som prematur, inte allt för långt borta! Drygt två veckor om jag sneglar på bebisbubblan. Jag var 25 dagar tidig, behövde sola lite men annars fit for! :-) Ska du tillbaka måndag?



Hoppas det blir sol i helgen så du bara kan ligga pall i en solstol med fötterna högt och viiiila!

2010-05-28 @ 15:16:15
URL: http://krutgumman.blogg.se/
Postat av: Jessica

Det kan jag verkligen hålla med om att det blir..



Jag har faktiskt ingen aning om vad vi ska göra i helgen.. ikväll ska vi å gratta Arosn kusinbarn, men annars vet jag inte,blir nog mest lugnt å ut å motionera hundar..



Skönt att ha lite permis iaf, men se nu till att ta det riktigt lugnt..

2010-05-28 @ 15:50:01
URL: http://wearisome.blogg.se/
Postat av: Evelina!

Men gumman! blir så glad, så sjukt glad när jag får höra att jag snart inte är den enda SMR-morssan i gänget!! Lycka till och bamsekram!! hoppas vi hinner ses till reunionen! håller tummarna för er!

2010-05-28 @ 17:45:26
URL: http://ewisen.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag vet inte, hade nog bara bråttom. Mammas vatten som började sippra. Fyller år 29e december, skulle egentligen ha kommit 23e januari. Lite kul att tänka att mitt liv antagligen skulle sett helt annorlunda ut då jag istället skulle ha gått med årskullen under!:-)



Nej du, helgen är rätt öppen. Börja flyttpacka, vi tänkte vara lite förutseende. Har lånat hem några kartonger och fixat tidningspapper, så bara att köra igång. Imorgon är det morsdag så lär väl bli en visit hos mamma! Har ni börjat packa något? Fast i och för sig haft extremt mycket annat att tänka på här den sista tiden...!!

2010-05-29 @ 12:12:17
URL: http://krutgumman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!