Herregud vad åren går


Idag den 31: Maj men för några år sedan var en utav mina roligaste dagar hittils, nämligen studenten. Alla prov var avklarade och det var dags att gå ut genom dörrarna och möta vuxenvärlden. Morgonen började med en grym champagnefrukost som sedan gick vidare till skolan, utsläpp, flakåkning och studentfest. Tänk vad allt såg annorlunda ut!

Studenten


Man hade gått ut skolan - Vilken känsla! Hela framtiden låg öppen. Vad skulle jag göra var den eviga och lite stressiga frågan? Det kändes som om dom flesta andra hade allt utstakat i minsta detalj, alla utom jag.

Jag lämnade ett gammalt liv bakom mig, flyttade upp från Göteborg och började jobba som skönhetssäljare på Åhlens och träffade så småningom en underbar sambo. Nu ett par år senare väntar vi antagligen på den största och mest betydelsefulla gåvan i livet. Vem hade trott det?

Om än vägen inte har varit rak och självklar jämt så skulle det inte kunna kännas mycket bättre. Det skulle vara en högvinst på lotto kanske, hehe. Jag är glad och lycklig, är ni?


Men nu vidare till här och nu eller åtminstone till igår då det inte blev många knop gjorda. Formen var långt ifrån levande. Huvudvärk och illamående som ledde till en 3 timmar lång powernap...? Ja energinivån var inte hög. Något morsdagsfirande blev det inte heller, vare sig för den ena eller den andra mamman. Sängen och soffan hade högsta prioritering dagen igenom.

Idag däremot känns det lite bättre, åtminsotne för tillfället. Jag håller alla mina tummar för att det ska hålla i sig. En dusch står närmast inplanerat.

Take care!




Kommentarer
Postat av: Malin

Hade också jäkligt roligt på min student. Skulle lät kunna göra om det.



Å va blond du var förresten.



2010-05-31 @ 15:34:44
Postat av: Sara

Studenten var nog bästa dagen hittills vad jag kan komma på sådär spontant. Kanske blir utslaget nu av dagen när bebis anländer?! :-) Kul att tänka på allt som hänt under åren som gått sedan dess - och vad kommer hända under lika många år framöver???



Lycka till imorgon (för det var väl tisdag det var återbesök)! Hoppas du får fortsatt förlängd permis!

2010-05-31 @ 21:04:17
URL: http://krutgumman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!