Ny gammalt


Blodtryck



Det blev inga vidare nyheter hos barnmorskan idag. Blodtrycket hade inte blivit bättre och var heller inte detsamma som förra veckan. Det hade höjts ytterligare och landade på 152/89 idag så jag måste dit i morgonbitti igen för att ta ett morgontryck, blodvärde och lite annat. Så håll tummarna!

Föräldrautbildningen däremot var riktigt trevlig. Stämningen var inte alls lika tryckt som förra gången och och det sa bara swisch så var tiden som bortblåst. Vi surrade en hel del om smärtlindring och förlossning idag vilket inte alls var så dumt om än det påminner en om vad som komma skall och att det närmar sig med stormsteg. Pjuuh, ibland undra vad tusan man har gett sig in i!?

Vidare så köpte vi ett skötbord idag, ett bättre beggat, av en trevlig liten farfar/morfar som så stolt visade upp sin vägg med alla barnbarn inramade. Ja som ni ser så behövs det inget skötbord längre sa han och fortsatte sedan med att fråga om vi hade köpt allt annat. Nja sa vi att inte riktigt men det börjar ta sig. Jasså men ni vill inte ha det här då och höll upp ett bebistäcke och en kudde? Ni får dom. Ni får det här madrasskyddet också - Ja, bara om ni vill förståss? Jag och P bara tittade på varandra och undrade om han var full eller något i den stilen haha. Varför bara ge bort det till någon han inte känner? Nå det slutade med att vi inte kunde göra annat än tacka och tog emot i alla fall. Är om inte annat alltid bra med lite extragrejer.

Men nu ska jag luta mig tillbaka och se vad kvällens tvtablån har att erbjuda och förhoppningsvis lyckas vila till mig ett strålande tryck tills i morgon. På återseende!




Kommentarer
Postat av: Sara

Aha, du har testat bägge. Jag har också testat Gaviscon, hade kvar från när jag mådde pytonorm i början (tydligen bra då också). Dom funkade inte alls mot min halsbränna men tack och lov gjorde Novalucol det! Men prata med personalen på apoteket, vet att det finns starkare tabletter! Frågade om hjälp när jag var in där, fick då höra att jag kunde börja med dessa för att sedan avancera vidare om de inte hjälpte.



Ska hålla tummarna för dig imorgon! Hoppas det går ner. Ändå bra att de kollar så noga, fastän det inte är kul just när de gör det. Och vilken söt morfar/farfarstyp! :-)

2010-05-11 @ 22:10:48
URL: http://krutgumman.blogg.se/
Postat av: Sinne

Men neeej! Hoppas blodtrycket är bättre idag!



2010-05-12 @ 09:53:02
URL: http://sinnesvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!