Valborgs 2010- Ett fritt fall!


Gårdagen kom att bli en dag jag aldrig glömmer. Tillbringad på Sunderbyn sjukhus utan alkohol i kroppen.

Allt började med att vi fick ge upp våra planer om grillning med tanke på det hemskt tråkiga vädret om än det kändes lite tjurigt. Frågar ni mig så hör det till.

Istället bestämde vi oss för att gotta oss med pizza och åkte iväg och beställde. Under tiden skulle vi skynda oss iväg för att köpa jordgubbar till efterätt. Väl framme studsade jag ut från bilen och hinner bara smälla igen bildörren och vända mig om så faller jag pladask ner i backen efter att ha snubblat på en trottoarkant. Jag hinner inte ta emot mig med händerna utan landar direkt på magen. Om det gjorde ont!? Oh ja!

Snabbt som ögat var P ute ur bilen för att hjälpa mig upp men det gjorde som sagt ont och åter ont. Med utrunnet smink och lätt blödande knän och framför allt utan dom jävla jordgubbarna tar jag mig in i bilen och vi åker raka spåret in till akuten.

På vägen ringde P till sina föräldrar för att rapportera läget och bad dom åka och hämta dom redan betalda pizzorna.

På akuten skickade dom mig ganska omgående till förlossningen för att börja ta CTG kurvor och märker då att fallet har påverkat livmodern då upprepade sammandragningar registreras. En del kraftigare än andra.

CTG kurva


Utöver kurvorna gör dom även ett ultraljud och vill därefter att jag ska stanna för vidare undersökning i några timmar och vi blir skickad över till BB för vila och en smörgås.

Någon timme senare var vi tillbaka på förlossningen och nya kurvor togs. Sammadragningarna hade stannat av och bebis hjärtfrekvens såg också bra ut och jag fick besked om att jag inte behövde stanna över natten. Puuh! Så skönt att slippa.

Efter 23 tiden var vi hemma igen och en stund där efter blev det sängen.

Idag känns det hyffsat om än jag är mörbultad och har ont lite överallt. Man skulle kunna tro att jag varit uppe i ringen och slagits med dom stora pojkarna :-P Nä skämt och sido så har som tur var inga värkar, blödningar eller vattenavgång synts till så nu blir det bara vidare återhämtning.


Om än det hade varit kul att träffa dig lilla vän så får du nog
stanna där inne några veckor till
<3




Kommentarer
Postat av: Jessica

Vilken tur att det gick bra, men man hinner bli så himla orolig..



kram

2010-05-01 @ 12:43:27
URL: http://wearisome.blogg.se/
Postat av: Lisa

Men gud va läskigt. Fy!! Vilken tur att allt slutade bra iaf.

2010-05-01 @ 12:59:14
Postat av: Emelie

Stackars hur kunde de bli så! hoppas du/ni mår bra!

2010-05-01 @ 18:30:49
Postat av: Tina

Hjälp! Va rädd man hade blivit. Skönt att allt gick bra

2010-05-02 @ 20:14:03
Postat av: Sanna

Va skönt att det gick bra om än mörbultad... du måste vara lite försiktig man är inte lika smidig när man är "lätt" framtung med den goa magen :) men ni får väl se det som att ni hunnit med ett litet "studiebesök" Kram

2010-05-03 @ 02:29:21
Postat av: Sara

Men oj!!!! Vilken panik! Hade precis lika gärna kunnat vara jag som låg där på backen, jag vet inte hur många gånger Robert har fått fånga upp mig för jag har snubblat/halkat. Vad skönt att sammandragningarna vände så ni inte fick en alltför tidig liten bebis! Huuh...Känns allt bra nu, inge ont eller så?



Waldorfmaten var riktigt god, eftersom jag blev bjuden passade jag på att ta från de dyraste ;-)

2010-05-03 @ 10:13:12
URL: http://krutgumman.blogg.se/
Postat av: Josse

Oj hjälp vad läskigt! Skönt att allt slutade bra tillslut! :)

Kramar J

2010-05-03 @ 20:21:17
URL: http://annajosefin.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!