Ytterligare ett konstaterande


Är gjort....

Jag blir bara tjockare och tjockare för var dag som igår, vilket förvisso har sina naturliga orsaker men igår blev måttet rågat. Jag har för ett bra tag sedan accepterat att fötterna är väck, man böjer sig framåt och det enda man ser är stor mage. Men tillbaka till igår.

Det var minst sagt en lättnad att bli av med tvätten och allt gick jätte smidigt och eftermiddagen var riktigt trevlig!

Väl klara slutade P för dagen och han kom för att plocka upp oss och alla väldoftande kläder för att åka iväg och äta. Sagt och gjort så skulle vi handla på Coop och vad gör man för att inte behöva gå runt hela parkeringen? Jo man genar mellan några bilar.

Parkering


P och Sofia gick först och därefter kom jag. Som vanan säger så vrider man gärna sin smärta sida till. Till saken hör bara att jag förmodligen skulle ha låtit bli då jag kort därefter märker hur jag liksom kläms mellan backspeglarna på dom båda bilarna och får en i magen och en i ryggen. What!? Så trångt var det inte. Tack och lov att ingen annan än P och Sofia såg mig när jag så snällt fick börja om och gå runt en utav bilarna istället. P och Sofia som förståss såg det roligare än vad jag gjorde hade jag gärna sparkat i smalbenet om jag hade nått :-P

Än en gång har jag lyckats överskattat mig själv! Men vet ni vad? Den bjuder jag på.




Kommentarer
Postat av: Sara

Hahaha! Det där känner jag igen ;-) Brukar krocka i bordet ibland när jag äter mat för att jag som missbedömer vinkeln på magen eller att det är någon bebisdel som råkar sticka ut. Eller i främmande folk på stan när man ska försöka klämma sig emellan "Hoppsan, jag hade visst en mage också!".



Jo våran bebis har också levt om som tusan, nästan så vi undrat om den är överaktiv?! Och lägenheten - tack för gratulationen och nästan tack för påminnelsen också! Helt sjukt, totalt försvunnit att vi köpt en lägenhet. Och ändå är det en jättestor händelse! Inte ens berättat det för mina nära vänner och storasyster, bara föräldrar och lillasyster! Snacka om att allt fokus legat på bebis sista dagarna. Shit alltså... Men jo, inflytt samma dag som ni och allt! Nu gäller det bara att vi blir av med denna med så kort varsel.



Vändningen gick igenom för övrigt! :-) Så nu ligger bebis rätt för stunden, litar dock inte det minsta på att denna buse håller sig på plats hehe

2010-05-07 @ 13:31:47
URL: http://krutgumman.blogg.se/
Postat av: Tina

Haha jag får en bild framför mig, måste ha sett rätt kul ut :-P

2010-05-07 @ 14:04:00
Postat av: Lisa

Kul att se dig igår:) Släng iväg ett sms om du har lust att ta en lunch eller fika snart! Kramar till dig och bebis!

2010-05-07 @ 22:11:08
Postat av: Sinne

Vad är det som känns mindre bra med lägenheten? Avståndet till stan? Det är fint där tycker jag! :) Och visst är den på botten? Är ju toppen att bo på botten när man har barn :) Och det är ju lugnt där, bor väl mycket barnfamiljer där?



Haha du det där med bilarna hände mig också nån gång. Alltid lika roligt att inse att man är lite större än normalt. Men du är ju inte så stor ens! :) Det var bilarna som hade parkerat för nära varandra helt enkelt!



Vii hör av oss imorgon! :)

2010-05-08 @ 20:18:55
URL: http://sinnesvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!