Godmorgon fredag


Mina favoritkillar ligger och sover. Den stora i sängen och den lilla ute i vagnen. Jag tänkte passa på att skriva några rader då P är ledig idag vilket gissningsvis kommer att innebära att det inte finns så mycket tid för bloggandet senare under dagen. Jag vet inte riktigt vad vi ska göra men det brukar alltid bli något påhitt och senare i eftermiddag har vi en inplanerad middagsbjudning då Robert, Sara och Livia kommer hit. Jag undrar just vad kocken ska bjuda på den här gången? Det tåls att fundera på.

Helgen är här vilket för med sig Halloween. Ett firande som jag inte riktigt gillar. Den framträdande spökandan, maskerna och alla vidriga utstyrslar hade jag helst sluppit. Sa jag att P jobbar i helgen- såklart! Det är ingen idé att screem och djävulen själv står bakom dörren och tigger godis här inte. Det skulle väl vara om jag ser att dom som gömmer sig bakom maskerna mäter omkring en meter haha. Stackarns barn!

Men nu hör jag att P är vaken, jag tror att jag ska krypa ner i sängen och mysa med honom en stund innan Emilio vaknar. Ni får ha en bra dag!




Kommentarer
Postat av: Lisa - mamma till Knut

Är det ngt speciellt du skulle vilja plugga till? Det är ingen panik, du har ju hela livet framför dig :D



Idag ska jag PLUGGA..... sen ska vi kl 13 till bvc och det är lika spännande som vanligt :D trist att det regnar, annars hade man kunnat gå ngn promenad oxå. Vad hittar ni på idag då killen är ledig? :)

2010-10-29 @ 10:23:15
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se/
Postat av: Frida ♥ Mamma till Haylie

Ja det är så tråkigt med IKEAmöblerna nu för tiden. Fast man kan ju lägga ut lite mer pengar och köpa något som inte heter Lack eller expidit :)



Oj, jag har aldrig sett den butiken! Men den ska helt klart besökas nästa gång vi åker till Luleå :) Annars ska det öppna 3 inredningsbutiker här i Kalix så man kan ju titta där också :)



Vad skönt att killen är ledig! Jag är så bortskämd och har min sambo hemma hela dagarna :)

2010-10-29 @ 10:31:14
URL: http://bigmamaa.blogg.se/
Postat av: Sara

Jaså, Emilio har också börjat spöka med sömnen... Kanske utvecklingssprång? På tal om spöka (ha-ha) så ser jag inte heller framemot halloween. Är dessutom sådär gammeldags också att jag tycker det är allhelgona som är viktigast.



Men du vi äter allt! Krisar det får ni ringa och be oss plocka med en hämtpizza ;-)

2010-10-29 @ 12:52:45
URL: http://krutgumman.blogg.se/
Postat av: Therese

Vi bor på Hertsön:) Var bor ni?

Ursäkta att jag är seg att svara, jag har tur om jag kommer ihåg att sitta vid datorn varje dag. Finns ju så mycket annat att göra istället när sessan sover :)

2010-10-29 @ 23:45:58
Postat av: Lisa - mamma till Knut

Men det är ingen panik, det kommer :) en dag kommer du att känna att just det kommer du vilja plugga till :)



Knut reagera ingenting förra gången och har än så länge inte reagerat på sprutorna! Så det är jätteskönt :) hon sa på bvc att dom brukar reagera mer andra omgången, så jag var/är beredd på det värsta!



Hihi joo Emilio är liten jämfört med Knut :) men han är ju sin anledning! :) har han blivit stabiliare med nacken?



Joo men jag tror att jag ska börja lite smått med vatten oxå! Det känns så dumt att han äter så mkt, men får inge vatten! Plus att hans bajs blir bara hårdare och hårdare och det är ju bla för att han inte får i sig nog mkt vätska! Kokar du vattnet före eller tar du bara från kranen?



Nix inge party igår, men jag håller tummarna på att det blir ikväll! Jag är sååå sugen på att dansa! Vi hade oxå middagsbjudning, eller vi bjöd hit Andreas kompisar så dom fick äta gott och dricka ngn öl :)

2010-10-30 @ 10:36:49
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!