Booooh!


Godmorgon allesammans!
Hur har ni det? Kanske inte stigit upp än? Här vaknade vi på morgon av att Emilio låg och pratade HÖGT och TYDLIGT. Det mesta går inte med bostäver att beskriva men boooooh har blivit en stor favorit. Roligt nog så heter Emilios morfar Bo fast alla säger givetvis Bosse. Jag kan inte låta bli att se ironin i det och försöker jämt förklara att morfar inte är här. Pappa är givetvis stolt att hans namn redan är avklarat, dessutom som det första ordet. Favorisering med andra ord hehe.

P ligger fortfarande och sover och Emilio har lagt igen ögonen för förmiddagsluren. Själv känner jag mig för stunden ganska pigg. Jag har liksom vaknat. Den mysiga tystnaden är här igen, samma lampa lyser och det enda som hörs är surret från laptopen. Just den här stunden på morgonen är någonting extra, jag vet inte varför. Jag får tid för mig själv, nyttig tid, tankeverksamheten går lätt, jag känner mig glad, lugn och avslappnad och lyckan knackar mig på axeln. Jag älskar det!

Det ser ut som om en bomb har slagit ner här hemma. Köket är upp och ner efter gårdagens middag och golvet pryds av både råttor, löv och grus. Helt klart en nackdel med att ha vagnen inne. Tror det är läge att ta fram snabeldraken. Tänk att kunna gå genom hallen utan knastret under fötterna. Men just nu skiter jag i det, blundar och går förbi.

Ta hand om er!




Kommentarer
Postat av: Carro

Okej, jag vet hur det är de där med att känna som om en bomb har släpps hemma. så känns det hos oss just nu. haha

2010-10-23 @ 10:16:38
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/
Postat av: Lisa - mamma till Knut

Jamen den affären har jag velat gå in på tusen gånger, men den ligger så långt bort från själva cenrum, så man är ju aldrig där! ELler a den ligger väl typ 200 meter från ban tahi, men det är ju lång ifrån där man brukar shoppa! :P fasiken vad bra pris för lampan!! Grrr!



Våran babyvakt är Angelcare: http://www.angelcare.nu/ det vi köpe är både babyvakt och andningslarm! :)

2010-10-23 @ 13:21:36
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se/
Postat av: Sinne

Ja det är svårt att se vem ens eget barn är likt.



Haha men det är rätt intressant, psykologi :) Och jag har läst hälften förut så jag har lite lättare :D

2010-10-23 @ 18:27:39
URL: http://sinnesvarld.blogg.se/
Postat av: Sara

Jo precis, kyrkans hus! Nä inte själv, hade jag nog inte vågat hehe. Var med en kompis med dotter (Pernilla o Ebba, sett henne skriva här någon gång!). Var rätt hysteriskt med folk enligt min smak, och ändå "bara" tisdag! Men Livia blev inte rädd, låg och spanade och skrattade. Dock jätteledsen direkt efter sången var slut, mycket för att jag mer eller mindre fick väcka henne innan...



Ska försöka ta mig iväg på babymassagen här på Björks i veckan! Hur går det med smakisar?

2010-10-24 @ 10:59:01
URL: http://krutgumman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!