Lite av varje


Hej vänner, hur har ni det? Här är vi ensammen idag då P jobbar helgen vilket alltid är lika tråkigt. Och andra sidan så passar jag på att kurrera mig då formen fortsätter i samma spår.

Emilio har precis slagit igen ögonen för en eftermiddagslur. Att sova ute i vagen har verkligen blivit en storfavorit. Vissa dagar undrar man om han någonsin ska vakna då han kan sova i timmar.

På morgon när P åkte till jobbet fick Emilio ligga i gymmet en stund. Utvecklingen går framåt. Han som tidigare inte har greppat saker eller knappt försökt började vifta hej vildt efter krokodilen som hänger där. Det börjar lossna om än det inte alltd blir som han har tänkt sig.

babygymmet

 

Där efter gjorde han ett mycket tappert försök att vända sig från rygg till magen men det gick inte riktigt hela vägen. Ena armen var i vägen men det är inte långt borta nu. Han är så söt när han bökar på. Från mage till rygg har han vänt sig sedan några veckor tillbaka.

 

Ett annat nytt intresse har blivit att titta på dataskärmen eller att se på tv. Ibland är han inte alls kontaktbar. Här en dag satt han i babysittern och kikade på tv och jag hade länge försökt få honom att förflytta uppmärksamheten till mig istället utan att lyckats. Men så blir det plötsligt reklam och då vänder han sig så uppkäftigt huvudet mot mig och lägger på världens flin. Då passade det minsann! Men det vet ni väl själva, reklamen är ingen höjdpunkt :-P



Igår var vi på en kvällsvisit till Sara, Robert och Livia. Det bjöds på tacogratäng, mycket gott. Får tacka för en trevlig kväll!

Men nu ska jag förflytta rumpan till soffan en stund. Trevlig lördag allesammans!




Kommentarer
Postat av: Anonym

Visst är det tråkigt när dom jobbar helg.. Borde vara jobbförbud men att man ändå inte förlorade nå pengar :-P

2010-10-09 @ 15:47:35
Postat av: Lisa - mamma till Knut

Före vi flyttade till Lule så bodde vi nere i Ume där jag pluggade. Där trivdes vi skitbra! Alltså det måste vara den bästa stan i Sverige att bo på! :D Vi hade bott kvar där om det inte var så långt dit =/ men lule tyckte jag inte alls om! Stan är alldles för stressig och folk är väldigt otrevliga och dryga!



Haha, det är lite flera mil :) är Jonas hem ofta? Jag vet att jag såg han på stan, men det måste ha varit i våras eller tom förra hösten? Kommer inte riktigt ihåg :)



Knut började oxå för ngn vecka sen att gripa efter saker mera! Jag satte han i sittern för ngn vecka sen och han började ta fast sakerna som hängde ovanför honom! Och det har han nog aldrig gjort :) och nu slutar han inte att ta saker, han ska hålla hela tiden i min mobil om jag håller i den. Eller så när han ser tutten ligga på bordet, då ska han ta fast den :) jättegulligt :D och han har upptäckt att jag har glasögon! Lite irrterande är det ;)

2010-10-09 @ 19:14:40
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!